Avatar billede amiverse Nybegynder
01. oktober 2001 - 17:48 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

ADSL???

Hvis en windows pc\'er er koblet rigtigt på en adsl forbindelse, og den har netkort også. Hvad kan så være grunden til at det ikke virker.

Hvad skal jeg kigge efter? -

PS: jeg ved ikke hvilken windows udgave det drejer sig om, men formoder der er nogle standard ting man kan tjekke.
Avatar billede webwally Nybegynder
01. oktober 2001 - 17:49 #1
prøve at gå ind i dos-prompten og skriv: ipconfig

hvis der står 0.0.0.0 alle stederne er der noget galt med opsætningen!
Avatar billede coldstorage Nybegynder
01. oktober 2001 - 17:53 #2
Tryk på start menuen --> kør. Skriv så:
\"winipcfg\" (Uden \"\")

Tryk derefter \"Frigør alle\", genstart og alt skulle være løst.

Hilsen CoLd StOrAgE
--------------------------
www.dexterweb.dk\\cold

Ps. Jeg havde det samme problem.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. oktober 2001 - 17:59 #3
prøv at se på www.net-faq.dk

virker netkortet ????? - tjek det ved i dosprompt at skrive :
ping 127.0.0.1
Avatar billede Regta500 Praktikant
01. oktober 2001 - 18:10 #4
net kortet skal settes op til at hente ip automatisk, hvis du ikke alerrede har gjordt det.
Avatar billede Regta500 Praktikant
01. oktober 2001 - 18:12 #5
opkalds protokolden, mener jeg
Avatar billede coldstorage Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:13 #6
Det tror jeg han har gjort... Han siger jo at han har sat kortet rigtigt op!
Avatar billede dexterweb Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:18 #7
Jeg havde et problem i meget lang tid med mit ADSL og efter to uger hvor jeg har ringet til TDC og klaget og til sidst fik de det laver. Fejlen var at den central som jeg har, var for langsom til at tildele ip\'er til så mange computerer så efter jeg havde klaget instalerede de et nyt software så den blev hurtigere, det kan være du har samme problem. Så ring til TDC og spørg ( 80808017 )

Avatar billede coldstorage Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:21 #8
Spade
Avatar billede ricky Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:47 #9
coldstorage>> den rigtige kommando at bruge er ipconfig som webwally skriver... winipcfg fungerer kun under Windows 9x/Me.
Avatar billede amiverse Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:36 #10
Tak for hjælpen gutter.......fik løst problemet da det viste sig at være et defekt stik alligevel!
Avatar billede coldstorage Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:27 #11
ricky ----> Hvad for et styresytem har han da?
Avatar billede coldstorage Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:28 #12
hvem fik de 60 point?? GIV MIG DEM
Avatar billede ricky Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:06 #13
coldstorage>> exactly my point! og hvorfor lære folk noget som kun kan bruges i visse tilfælde ?