Avatar billede engberg Juniormester
01. oktober 2001 - 16:47 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Skrifttype med godt \"G\"!

Jeg skal bruge en skrifttype der er:

1. gratis og som
2. indeholder et fedt/sejt/kanont \"G\"

Jeg er ret doven, så jeg gider ikke henvisninger til samlinger med 1000 skrifttyper. Jeg vil gerne have én foreslået (med downloadsted)...

engberg.
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. oktober 2001 - 17:00 #1
Ikke for at svine dig til, men jeg syntes det virker som en tåbelig idé at jeg finder en skrifttype til dig, med et fedt \"G\".... Der er nok ikke ret stor sandsynlighed for, at det \"G\" jeg finder - og syns er mega sejt - er noget du kan li\' vel?

Men en af mine favorit-fonts er Eurostile Extended, men det er dog desværre en betalings-font... Men laber er den :-)
Avatar billede engberg Juniormester
01. oktober 2001 - 17:05 #2
;-)

Det var et kanonsvar - jeg blev svinet til OG fik navnet på en font jeg ikke vil bruge da det er til et non-profit projekt! ;-)
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. oktober 2001 - 17:30 #3
hehehe jeg ved det godt.... Men jeg ku\' sgu ikke la\' være med at skrive det...

Den bedste løsning ville jo altid være at pløje nettet rundt, og finde noget inspiration til fonts... Det ta\'r tid, men så finder du sikkert også liiiige præcis den font du helst vil ha\'.

Så sent som i sidste uge pløjede jeg 1001freefonts.com igennem fra ende til anden, for til sidst at finde en font der passede til mit lille projekt under. Det tog en helvedes tid og jeg fik hentet en masse ubrugelige fonts...

Så du må nok bide i det sure æble og tøffe afsted på nettet :-)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
07. oktober 2001 - 15:51 #4
Her er der een. Det er den også kendt som \"Silkscreen\", men netop G\'et har jeg lavet lidt om. (Også 4-tallet og så har jeg tilføjet ÆÅØ.) ;-)

dlcd.dk/SILKE___.TTF

David
-
Avatar billede davidchristensen Praktikant
07. oktober 2001 - 15:51 #5
Avatar billede clausmort Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:52 #6
Den ser edermame ringe ud den font!!!
Måske er det bare mig, men jeg tror at engberg ville have mere held på http://www.larabiefonts.com/ eller fonten Stonehenge på http://www.webfxmall.com/fonts/s3.html
Avatar billede clausmort Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:55 #7
http://www.webfxmall.com/fonts/t1.html
Fonten \"This Emulation\" er da også meget fed...
Avatar billede davidchristensen Praktikant
08. oktober 2001 - 00:30 #8
..Det er en pixelfont..
Avatar billede bayzer Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:29 #9
Prøv at find \"Batmanforever.ttf\" på http://www.fontflood.com eller på http://www.acidfonts.com . Der er også masser af andre fonte. - Bayzer
Avatar billede bayzer Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:31 #10
Der er også fonten Brooklynkid.ttf , eller writers.ttf , det er grafittifonte, men de ser kanon ud. -Bayzer
Avatar billede lamina Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:59 #11
prøv stencil den er da meget ok