Avatar billede johannielsen Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:52 Der er 20 kommentarer og
5 løsninger

Betydelige Vandrette Linjer på \"flade\" skærme???

Jeg har hørt at der på alle flade skærme, dvs. dem med flad front, er 2 vandrette linier man tydeligt kan se. LG skulle være en undtagelse.

Jeg overvejer en Samsung 755DF - er der tydelige vandrette streger? Kan nemlig ikke lige finde den i nogle butikker.

Har hørt at selv Sony\'s FD Triniton serie havde disse streger.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:52 #1
How der står BEtydelige - skulle bare være tydelige!
Avatar billede Beach Mester
01. oktober 2001 - 15:54 #2
Det er Triniton systemet der laver linierne, ikke flade skærme!
De kan nemmest findes hvis man laver en helt hved skærm, så vil de ligge ca 1/3 og 2/3 nede i billedet!

//Beach
Avatar billede bbs Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:54 #3
Der er da kun streger på skærmen hvis højtalerne, en mobiltelefon, eller en anden skærm står for tæt på.
Forresten, så er den Samsung du nævner en af de bedste billig-skærme på markedet, så køb den.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:56 #4
bbs: det er ikke korrekt. beach har ret i sit svar. Stort set alle Trinitron-skærme har disse 2 bære-linier, som de kaldes.
Avatar billede bbs Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:57 #5
ups, flad-skærm :)
Min fejl ..
Glemmer ALTID at læse spørgsmålet ordentligt igennem.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. oktober 2001 - 16:01 #6
Beach har fuldstændig ret. De 2 vandrette linjer fremkommer på TRINITON billedrør, som følge af ophængningen af gittermasken. Det er faktisk det man kan se gennem skærmen.
Dog er det relativt sjældent at man bemærker linjerne - ligeledes korrekt at det som oftest er på lyse baggrunde.
Skærmsystemet er til gængæld noget af det mere klare, så kan man ignorere de vandrette linjer, er det en udemærket skærm.
Om Samsung 755DF er en triniton skærm, ved jeg desværre ikke.
Avatar billede perj Nybegynder
01. oktober 2001 - 16:06 #7
Prøv at følg denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/96938
Avatar billede kludedukken Nybegynder
01. oktober 2001 - 16:14 #8
bbs > Det er ikke kun gældende for fladskærme !
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
01. oktober 2001 - 16:46 #9
De to streger du finder på sony\'s Fd trinitron skærme er ikke ret tydelige. Man lægger ikke mærke til dem. På lg\'s flatron skærme er der ikke de to tynde streger, men umiddelbart har dette en en pris. Billedet kan slet ikke sammenlignes med en fd trinitron.

Samsung skærmen bruger diamondtron billedrør, og efter hvad jeg ved har den også de to tynde streger.

Samsung er dog noget billigere end sony...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:52 #10
Samsung har altså et fantastisk godt ry - er der ingen der har erfaringer?
Avatar billede dk183 Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:36 #11
Mig bekendt er de to famøse bære streger kun gældende for CRT skærme ( de store med dyb bagkasse ), og billedrør, i kontrast til samsung fladskærme ( leverandører af lcd panels til vores firma mermaid technology ) som kører med A/D boards. Fejlen burde altså ikke opstå på fladskærme da de grundet IMI og AST teknologi slet ikke kører på samme måde. Det eneste man i og for sig skal sikre sig ved køb af flade er at de kan køre med jord, samt håndtere en refresh rate på min. 60Hz for 15\" og 75Hz for 17\".
Avatar billede dk183 Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:39 #12
Og jeg ser at jeg har misforstået debatten fuldstændig... Det ER CRT skærme der tales om her...
eeeh he..
så mit bud er at en SyncMaster 1200NF nok er det bedste bud hvis du ikke vil opleve de to streger, da disse er næsten usynlige grundet billedrøret.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:20 #13
Hmmm, jeg er jo ike millionær...

->dk183 (og alle i andre)

Har du set en 755DF i funktion?
Avatar billede dk183 Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:01 #14
Ja jeg så den ude hos Actebis til en forhandler messe... det var ikke et syn der gjorde at jeg lå uden søvn flere nætter i træk, men kvaliteten var udemærket og de to streger var ikke så slemme... dog var de synligere end dem på 1200\'eren. Nu er det jo heller ikke millioner vi taler om, men jo det er mange penge der er tale om... Mit råd kunne være at du bestilte skærmen via UK,., du sparer rundt regnet 20-25 %
Avatar billede johannielsen Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:03 #15
Hmmm, jeg er ikke for tryg ved den slags...

Hvordan ser du en 755DF i forhold til billigste med FDTriniton? - den til ca. 2600
Avatar billede dk183 Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:10 #16
Generelt ser jeg meget positivt på de billigere produkter, men det er vel i teorien et spørgsmål om at sætte tæring efter næring og spørge sig selv om ens behov. En skærm er jo halvdelen af en pc, et vigtigt værktøj set fra et visuelt aspekt, hvorfor man helst ikke skal spare der. Så er der nogle der mener at hastighed er vigtigere, men igen afhænger det af skærmen og dens evne til at følge med. For at du ikke skal få en sludder for en sladder vil jeg hellere sætte det sådan her op.

Vær realistisk, $ er dit udgangspunkt, find et reelt beløb du kan undvære, eller opspare. Efterfølgende gør op med dig selv om du er DTP minded, grafisk anlagt og- eller om du stiller krav til at Max Payne skal stå flot i farverne førend dit liv giver mening. Når det er gjort og du har været oprigtig overfor dine behov så forhør dig rundt omkring hos folk der evt har den model du ønsker og invester så.

Lige et sidste tip. Betal aldrig fuld pris for noget, priser ER vejledende, jeg er selv i branchen, og et salg på 500,- under normal pris er stadig bedre end intet salg, så pres på...

Held og lykke
Avatar billede Beach Mester
01. oktober 2001 - 23:33 #17
>>>dk183
Ikke engang en joke. Hvis man bruger lidt forhandlersnilde så går man rundt og oser lidt på varen i div. butikker. Finder sin varer og smutter så til den butik hvor man vil handle og spiller en lille smugle dum ala:
\"jammen den skærm ser da fin ud, men jeg har kun xxx på budgettet og kan ikke bruge mere, så jeg må vente til en anden dag\"
Så er der ikke mange der ikke indleder en lille forhandlingsrunde!

>>>johannielsen
Hvis du skal ud og lege med priserne så er det et must at du har kontanterne i hånden, og kan slå lidt koldt vand i blodet:-) Som dk183 siger så er omsætning i denne branche næsten lige så godt som kugler i lommen hvis ellers man ikke skal bruge meget tid på kunden!

//Beach
Avatar billede johannielsen Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:41 #18
Har før nasset mig til et bedre bundkort...men sparede kun 200 kr.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:41 #19
Har I prøvet denne 755DF?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:24 #20
Nu har jeg så været ude og se mig lidt omkring. INGEN butikker i Århus Midtby havde en Samsung 755DF. Alcotini anbefalede den, men havde den først om et par uger.

Jeg så de vandrette streger i Triniton, jeg vil ikke have sådan en. Det er for træls.

LG så slet ikke så slem ud, men skal man have den med ordentlige Refreshrates, koster den en bondegård.

Desuden sagde en ekspedient at 755DF slet ikke var flad, men tæt på.

Kom med noget respons...

Avatar billede johannielsen Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:41 #21
Er det fordi i skal have flere point???
Avatar billede Beach Mester
02. oktober 2001 - 23:46 #22
Det kan da godt være der er nogle der vil have lidt mere end en deling af 7 point for at gå videre. Egentlig har du jo fået svar på dit spørgsmål 2 minutter efter dit spørgsmål blev oprettet.
Mit forslag er at acceptere hvad du har fået her, og så oprette et nyt spørgsmål der går på alt det nye du nu spør om:-)

Personligt så ander jeg ikke en dyt om de modeller du  snakker om, så kan ikke selv komme med noget du kan bruge, viste kun noget om det der står i overskriften!

//Beach

Avatar billede dk183 Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:21 #23
Fakta er at du ikke får en FD Trinitron skærm idag uden striber, uanset det beløb du dasker op med, men du kan mod betaling få en model der er mindre præget af de to streger.

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men kvalitet koster nu engang penge, måske du skulle investere i en fladskærm.

Hvad angår point, er det for mit vedkommende ikke en faktor der spiller ind. Jeg er ny på sitet og er her pudsigt nok ikke for point men for at dele min viden med andre der en skønne dag måske kan give noget viden tilbage....

held og lykek i jagten på din drømmeskærm.

//DK183
Avatar billede bbs Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:18 #24
Takker for points :)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:22 #25