Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 14:41 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Trojans?

Hey...

Jeg er godt klar over at man ikke må snakke warez, men jeg mener dette er et spørgsmål som omhandler sikkerhed.

Hvis man bruger en trojan f.eks. til at lave lidt sjov med en ven, hvor man slukker computeren, eller roder rundt med hans mus, så har jeg hørt at udbyderne lukker internet forbindelsen.

Er det rigtigt, eller er det bare for at skræmme \"hackerne\"?
Avatar billede msoen Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:43 #1
det er ulovligt men mindre du har fået lov af computer ejeren
Avatar billede snebold Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:43 #2
Det er ulovligt!
Avatar billede milo Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:44 #3
Det er rigtigt, det er ikke bare for sjov.
Avatar billede msoen Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:44 #4
ups havede set forekert nej det går de ikke bare du har ja se det sidste svar jeg lavede
Avatar billede milo Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:45 #5
Han spurgte ik om det var ulovligt eller ej.
Avatar billede milo Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:45 #6
\"ups havede set forekert nej det går de ikke bare du har ja se det sidste svar jeg lavede \"

Er det bare mig eller er den sætning totalt sort?
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 14:46 #7
Nej, jeg vil have helt grundlæggende svar på om de gør det... jeg har selv TDC ADSL - hvis jeg sender en trojan til min ven for sjov, roder lidt rundt osv., kan de så bare finde på at lukke for forbindelsen?
Avatar billede milo Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:47 #8
alaza, ja hvis de finder ud af det lukker de din linje. De har forskellige teknikker hvorpå de kan spore dit brug af visse trojans, hacker programmer m.m.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:47 #9
De gør det ikke umiddelbart. Kun hvis \"din ven\" brokker sig til TDC.

NanoQ
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 14:47 #10
Altså de mest kendte... og hvis man nu kun har dem i brug 1-2 gange?
Avatar billede milo Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:47 #11
Jeg kender selv en der har fået lukket sit cybercity abonnement af samme grund.
Avatar billede milo Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:48 #12
alaza, det er umuligt at sige...vent og se...men hvis de finder ud af det, lukker de. Mere svar kan du ikke få.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 14:50 #13
Ok... jeg takker alle!
Avatar billede logix Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:53 #14
Der skal klages over dig før de gør noget... De har ingen mulighed, hverken teknisk eller lovligt, at overvåge al trafik i deres net...
BackOrifice er jo heller ikke ulovligt og kan faktisk bruges til fjernadministration på et seriøst plan og der har teledk jo ingen ret til at spionere på hvad du laver...

- Logix
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:55 #15
Det er da ikke ulovligt.....hvis de opdager noget, vil du blive kontaktet. Så er det sgu da bare at sige at i skulle checke sikkerheden på din kammerats computer (hvis han vil være med til det)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:56 #16
logix...sjovt nok, dem der er forkert på den, får point

:-)
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 15:19 #17
Har ikke noget med sagen af gøre - gav point til deltagende i det her spr.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:46 #18
rolig mulle.....jeg brokkede mig ikke.
konstaterede bare at dem der var forkert på den fik point!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 15:54 #19
Jeg er skam helt rolig... argumenterede bare!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
01. oktober 2001 - 17:17 #20
alaza> BackOrifice/NetBus/whatever kan ikke klacificeres som \"warez\"... warez er ulovlige kopier af lovlige programmer. Hvis jeg nu for eksempel ikke havde købt min version af eet eller andet program, men havde hentet skidtet fra nettet, så var der tale om at jeg havde med warez at gøre.

BackOrifice/NetBus/whatever vil jeg nærmere betegne som trojans eller backdoors... om end det er nogle ret latterlige programmer til sådanne formål. Til fjernstyring af din egen computer er disse programmer velegnede, hvis man kører windows og ikke har råd til fx PCAnywhere. Men som deciderede hacker-/lave-sjov-med-sine-venner-whatever-programmer er det ikke cool.

Der findes script-kiddies nok derude...
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 17:35 #21
Ok... takker for infomationen!