Avatar billede nuker.dk Nybegynder
14. februar 2000 - 21:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Afstemnings script

Jeg vil gerne vide om nogle af jer PHP nørder da ude kunne finde ud af at lave et mere avanceret PHP script ! jeg har selv lavet et afstemnings script, men det er ikke godt nok (se det på http://www.nuker.dk/musikaf/index.shtml ) det jeg har lavet kan tælle når der bliver stemt, men det kan ikke ligge dem der har flest stemmer øverst og dem med næst flest stemmer nummer 2 osv. så hvis da var nogle der kunne hjælpe mig med det ville det være rart, og hvis de kunne gøre sådan at man ikke kan stemme mere end én gang om dagen =)
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2000 - 21:44 #1
Jeg vil godt hjælpe!
Post lige et link til sourcen, eller selve sourcen.

Så kigger jeg på det!
Avatar billede mknielsen Nybegynder
15. februar 2000 - 11:59 #2
    $result = mysql_query("SELECT * FROM afstemningen order by score DESC);

DESC = vælgt højest først :)
Avatar billede mknielsen Nybegynder
15. februar 2000 - 12:01 #3
For at undgå flere stemmer om dagen - vil jeg foreslå Cookies - Men til at sætte cookies med vil jeg foreslå META-cookies - da PHP og MSIE ikke helt kan finde ud af det med cookies sammen.

Ellers kan du bruge IP-numre!
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
15. februar 2000 - 19:27 #4
mknielsen....Jeg bruger ikke MySQL database til scriptet, men du kunne måske hjælpe mig til at kunne gøre det ?? (Jeg har MySQL adgang).
Hvis du kunne hjælpe mig angående de cookies så ville det være SUPER!
Avatar billede mknielsen Nybegynder
15. februar 2000 - 21:16 #5
At lave en afstemning i MySQL er KANON nemt!

Hvis du giver mig dit ICQ så kan jeg lave det til dig :)
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
15. februar 2000 - 21:40 #6
mknielsen....LYDER KANON !!!
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2000 - 07:07 #7
Her har du en URL til fri download af det FEDE afstemnings script:

http://phpwizard.net/phpPolls/phpPolls_1.0.3.zip

Det er af Tobias Ratschiller, manden bag bl.a. 'phpMyAdmin'. Check hans ting ud!

/VH
Ole Clausen
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2000 - 07:08 #8
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
17. februar 2000 - 20:30 #9
olebole.... det er sikker også meget sejt, men det ligger ikke dem med flest stemmer øverst og dem med næst flest stemmer nr. 2 osv. så jeg kan ikke bruge det
Avatar billede razor Nybegynder
18. februar 2000 - 15:43 #10
det kan da ikke tage mange sekunder at tilføje 'order by votes desc' ?

og hvorfor opfinde den dybe tallerken igen?
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
18. februar 2000 - 19:03 #11
razor....øhh jeg bruger stadig ikke MySQL !!!
Avatar billede razor Nybegynder
18. februar 2000 - 19:06 #12
sorry
Avatar billede olebole Juniormester
21. februar 2000 - 02:27 #13
<ole>
razor >> Det er jo derfor, at svaret:

$result = mysql_query("SELECT * FROM afstemningen order by score DESC);
DESC = vælgt højest først :)

får points...ikke?!?...Hehe!
SORRY...just joking...just joking ;-))
</bole>
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
21. februar 2000 - 20:46 #14
olebole.....øhh jeg glemte at sige at scriptet er blevet lavet af mknielsen på http://www.nuker.dk/musikaf *S*
Avatar billede olebole Juniormester
21. februar 2000 - 23:10 #15
!!!...IMPRESSIVE...!!! ;-))