Avatar billede redbastard Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:05 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Windows vil ikke slukke maskinen

Jeg har installeret Windows 98 SE på en 1333 mhz Athlon
Når jeg skal lukke computreren ned står der bare på skærmen
\"Windows lukkes\" eller maskinen genstarter
er der nogen der har en skudsikker løsning på problemet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:07 #1
Du skal have en shutdown patch til win98. Prøver lige at finde den.
Avatar billede redbastard Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:14 #3
ser lige om det virker
Avatar billede redbastard Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:21 #4
det virkede ikke
maskinen genstartede bare
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:23 #5
Har du prøvet at lukke igen efter genstarten - Det kunne være den skulle genstartes før det virkede???
Avatar billede redbastard Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:25 #6
ja den skulle genstartes
og så prøvede bagefter
og det virkede ikke
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:31 #7
Hmm skummelt. Plejer ellers at være problemet.
Avatar billede hotpop Novice
01. oktober 2001 - 12:54 #8
kig på windows update efter \"Windows-cachepakke til IDE-harddiske\" den løser sikkert problemet.

Windows-cachepakken til IDE-harddiske indeholder en løsning til computere, der kører Windows Millennium sammen med IDE-harddiske (Integrated Drive Electronics), store cachelagre og moderne processorer. IDE-harddiske gemmer store mængder i en hardwarecache (midlertidig hukommelse) og skriver dataene til harddisken senere. Disse computere kan miste data under nedlukningsprocessen, da den tid, det tager for hurtige processorer at lukke, er så kort, at harddisken måske lukker, før dataene i cachelageret er gemt på harddisken. Denne opdatering introducerer en forsinkelse på to sekunder i nedlukningsprocessen, så harddiskens cachelager får mulighed for at skrive dataene til harddisken. Hent opdateringen nu for at forsinke nedlukningen lidt og forhindre tab af data.

Moderne IDE-harddiske gemmer typisk store mængder i en hardwarecache (midlertidig hukommelse) og skriver dataene til harddisken senere. \"Skrivecache\" er en forbedring af ydeevnen, der er udformet til at øge generelle skrivehastigheder.

Ved lukning skrives data fra cache til harddisken til lagring, indtil computeren tændes igen. Ved en typisk lukkeproces kan data, der lige er blevet skrevet, stadig befinde sig i harddiskens hardwarecache. Ældre processorer udfører typisk lukningskoden så langsomt, at harddiskens cache kan nå at overføre de skrevne data til det fysiske medie, inden computeren går ned. Efterhånden som processorernes hastighed er øget, er lukningstiden mindsket, så der stadig kan være data i hardwarecachen, når en computer slukkes, og dataene kan derved mistes. Denne øgede processortid kombineret med den øgede størrelse på harddiskcache øger yderligere risikoen for at miste data.

Dette er ikke et problem, der specifikt berører Windows eller noget andet operativsystem, og den gælder heller ikke for ét bestemt processor- eller hardwaremærke. Det er et generelt problem i branchen, der berører en lang række producenter. Microsoft tilbyder denne opdatering, indtil branchen kan løse problemet.

Yderligere oplysninger om denne opdatering finder du i Microsoft Knowledge Base-artiklen Q273017. (Dette Websted er på engelsk).

Systemkrav

Denne opdatering gælder for Windows Millennium.

Sådan bruges programmet

Genstart computeren, så installationen afsluttes.

Afinstallation er ikke tilgængelig.

Luk

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:00 #9
prøv at slå advanced powermanagement fra i bios.
Avatar billede redbastard Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:44 #10
til hotpop
det har jeg prøvet det virkede ikke
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 21:43 #11
Har du konfliget omkring power under hardware?
Avatar billede makse Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:44 #12
Du mangler sikkert at få aktiveret ACPI i Windows.
http://www.computerbits.com/archive/2000/0200/acpi.html kan du se flere løsninger på det problem.
Avatar billede erfa Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:22 #13
Det tyder på at du skal ind på microsoft update.Microsoft er opmærkesom på dette problem,du skal finde en pacth som du skal downloade,der udbedre dette problem med nedslukning af dit win98 system.Jeg havede selv samme problem,jeg kan ikke huske hvad pacthen hedder,men prøv at gå ind på microsoft update,og kig i downloads,eller live updates af din maskine.
Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 14:42 #14
erfa> læs lige indlæggene inden du skriver næste gang, ok? For det ER skrevet!
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:52 #15
om løsningen er skudsikker ved jeg ikke...
startmenu>kør>msconfig i programmet msconfig under fanebladet \"Advanced\" set flueben i \"Disable fast shutdown\" eller hva det nu hedder på dansk.
Avatar billede mrrghamselv Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:14 #16
jeg har på fornemmelsen det er dine ram der er problemet, fordi du har sikkert som  mange andre en blande gang ram, prøv at starte op med kun en blok som er den største ram blok som du har.
Der fandt jeg problemet da jeg havde samme problem som du har nu.
Avatar billede redbastard Nybegynder
27. oktober 2001 - 18:02 #17
jeg har 2 gange 256MB apacer ram
1333 mhz Athlon
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. november 2001 - 07:10 #18
er det nyt i sagen her?
Avatar billede the_magician Nybegynder
08. november 2001 - 18:18 #19
Du er nødt til at formatere og genindstallere det var det enste der hjalp for mig...

Du ved ikke hvad det er der er skyld i problemet ? Det kan være virus eller et andet program, som laver et eller andet sjov med windows. Prøv at skaffe Ad-Aware (http://www.lavasoftusa.com) og søg din computer igennem med det program. Det fjerner spyware... Jeg tror nu ikke det er det der er problemet men prøv nu alligevellet. Hver gang jeg er på nettet finder jeg nemlig en eller flere filer.