Avatar billede goodwill Nybegynder
30. september 2001 - 16:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rullemenu???

Hej,
jeg er stødt på et underligt objekt i et regneark af nyere dato, nemlig en rullemenu.
Er der nogen af jer der kan svare mig på, hvordan man indsætter en ny af slagsen (naturligvis uden at kopiere den forrige *G*)
mvh.
Goodwill
30. september 2001 - 18:33 #1
Der findes to slags en på hver af værktøjslinierne \"Formular\" eller \"Kontrolelementer\"
Avatar billede janvogt Praktikant
30. september 2001 - 19:57 #2
Og så findes der lige en ekstra, som nok er den nemmeste måde:
DATA->DATAVALIDERING->LISTE

Hvis jeg skal sende et eksempel kan du opgive mail-adresse eller sende en mail til jan_vogt_hansen@hotmail.com
Avatar billede goodwill Nybegynder
30. september 2001 - 21:14 #3
Hej begge to,

Desværre er det ikke en alm. liste eller combobox. Man behøver ikke engang at aktivere værktøjslinier, og den beskrives som rullemenu1 i navnefeltet foroven. Kan den være et levn fra tidl. versioner af Excel? eller et eller andet vb, som Excel kan genkende?
Højreklikker man på den, får man \"Formatér kontrolelement\" op og kan definere inputområde og cellekæde som i gamle listbokse.
Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvor pokker den stammer fra, for den minder mere om en comboboks end en rulleliste. Man kan dog ikke taste noget ind i den.
De andre I har nævnt, kender jeg godt :o)

Avatar billede janvogt Praktikant
01. oktober 2001 - 02:40 #4
Eksempler sendt!
Avatar billede goodwill Nybegynder
01. oktober 2001 - 08:49 #5
Hej Jan,
det har du da ret i, havde bare ikke tænkt på at kigge under formularer.
Så Flemming havde egentlig også ret, men tak fordi du kiggede på eksemplet.
:o)
Goodwill