Avatar billede avm Nybegynder
29. september 2001 - 23:08 Der er 14 kommentarer

Win2k m. Exchange 2000

Min testserver har installeret de seneste servicepacks( efter et angreb af Nimda...). Nu nægter ExchangeSA-service at starte - fejlmeddelelsen går på manglende RPC Protocol sequences. Jeg har søgt MS KB igennem og posted indlæg på news.microsoft.com - men intet resultat.
Har nogen et godt bud ???

Avatar billede Slettet bruger
30. september 2001 - 02:34 #1
hmm
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2001 - 02:35 #2
har du kikke på www.hanno.dk
Avatar billede avm Nybegynder
30. september 2001 - 09:52 #3
Hej kharder !
Har været der - intet der...
Jeg har grab af fejlmeddelelserne - kunne de hjælpe ??
Tror du, at en forhøjelse af point-tildelingen til f.eks. 400 ville have en effekt ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. september 2001 - 10:19 #4
Nej, jeg tror ikke flere point vil hjælpe.

Ja, det ville nok hjælpe at vi fik fejlbmeddeleserne!
Avatar billede avm Nybegynder
30. september 2001 - 10:38 #5
Fejlmeddelelserne ligger nu på web-serveren (som stadig virker...) på:
http://www.moseconsult.dk/error1.bmp
http://www.moseconsult.dk/error2.bmp
http://www.moseconsult.dk/error3.bmp
http://www.moseconsult.dk/error4.bmp

TAK for jeres bistand !
Avatar billede avm Nybegynder
30. september 2001 - 11:05 #6
Jeg har prøvet manuel fjernelse af Exchange iht. beskrivelsen på MS KB (fjernelse af nøgler i reg.db, og sletning af directory) - herefter identisk reinstallation.
Jeg har kigget MS TechNet igennem - ligeså expert-exchange...
Avatar billede avm Nybegynder
30. september 2001 - 11:11 #7
Problemet opstod efter angreb af Nimda - og måske især efter patch med Serv.pack 1 til Exchange og Serv.pack 2 til Windows 2000 + diverse pre 3 patches. Samtidigt installerede jeg Norton Antivirus Ent. version - og rækkefølgen er efterfølgende kombineret (uden resultat...).
Jeg har også kørt et par Nimda og CodeRed søge/renseværktøjer...
Avatar billede avm Nybegynder
30. september 2001 - 11:21 #8
Jeg har (naturligvis) også forsøgt gen-installation/rep. af Win2000 - dog uden forudgående sletning - idet jeg gerne vil bevare Act.Dir., DNS, mv. - og herefter patching som ovenfor beskrevet. Jeg har en idé om, at det er en lille fejl i reg.db - og jeg har fundet og forsøgt modifikation af den nøgle, som regulerer Exch. & RPC - ingen effekt...
Avatar billede eagle-online Nybegynder
30. september 2001 - 11:30 #9
Nimda og CodeRed værktøjerne fjerne alle shares, har du sat dem op igen ? IIS kræver jo at inet osv er shared.
Avatar billede avm Nybegynder
30. september 2001 - 11:45 #10
Hej Eagle-online !
De generelle shares er der endnu - jeg kan tilgå de delte netværksdrev fra lokalnettet. Men M-drevet er godt nok væk og jeg får også fejlmeddelelser relateret til adgangsrettigheder. Har du/nogen viden om hvordan M-drevet kommer med ??
Avatar billede eagle-online Nybegynder
30. september 2001 - 12:15 #11
nix, prøv at køre installationen af exchange igen, har ikke andre bud.
Avatar billede avm Nybegynder
30. september 2001 - 12:17 #12
Det har jeg prøvet.....
Avatar billede svein Nybegynder
01. oktober 2001 - 12:00 #13
Den siger noget i error1.bmp at den ikke kan køre RPC.
Windows 2000 kører synkronisering af Directory Databasen med TCP/IP over RPC, eller SMTP!

Jeg ville forsøge at køre Netdiag for at checke netværks forbindelserne.

Du kører Netdiag fra din Exchange 2000 server med paramete /fix for at oprette fejl i netværksforbindelserne. Men jeg vil foretrække at du først kører netdiag uden paramter kun for at få et output at checke i forhold til!? Du kunne jo paste output her.

Netdiag finder du i Windows 2000 Server Res.kit eller du kan downloade det her:
http://www.svein.dk/Downloads/download.htm

Avatar billede avm Nybegynder
05. oktober 2001 - 22:42 #14
Jeg har kigget på muligheden for, at det kunne være IPX, som giver problemer. Det har dog kørt glimrende i længere tid - og først i forbindelse med Nimda og oprydningsprogrammerne opstod problemet.
Kan det være, at \"noget\" har pillet ved adgangsforholdene - jeg får mærkværdige Exchange-orienterede fejl i sikkerhedsloggen (som om noget har forsøgt at udnytte adressebogen o.a. ...