Avatar billede mlyager Nybegynder
29. september 2001 - 23:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

slettet bios ... hva gør man så?

Jeg prøvede forleden at opdatere min bios, men brugte en forkert opdatering ... nu reagerer min computer ikke på noget som helst. Jeg har ingen kontakt med hverken skærm, floppy eller tastatur.

Hva gør man?
Jeg har prøvet at tage batteriet ud, for at resette bios, men det virkede ikke.

Jeg har hørt/læst, at man kan sætte bios over i en anden maskine med samme bundkort, men nu er min computer ikke helt ny mere, så det er lidt svært at finde en der har samme bundkort.

Mit bundkort er et ASUS P5A rev. 1.04.

hjææææælp!!!

:(
Avatar billede makse Nybegynder
29. september 2001 - 23:05 #1
Avatar billede makse Nybegynder
29. september 2001 - 23:07 #2
Hvis du har et ISA grafikkort, kan du være heldig at du kan starte op med det.
Og så få flashet din bios med den rigtige version.
Avatar billede mlyager Nybegynder
29. september 2001 - 23:11 #3
har du erfaringer mht. det link du skrev?
Avatar billede handmade Nybegynder
29. september 2001 - 23:22 #4
Jeg har erfaring med den metode der beskrives i linket. Du skal være heldig at finde en med et tilsvarende MB. Siden fortæller ikke så meget om de forskelle der kan være på størrelsen (ikke den fysiske) af disse BIOS-chips. Men det kan sagtens lade sig gøre. En ny chip koster ca. 500.
Der findes et amerikansk firma der gør det billigt samt en hollænder der gør det for portoen..

Kig på dette link og tag lidt ud i Verden :-)

http://www.ping.be/bios/
Avatar billede mlyager Nybegynder
29. september 2001 - 23:25 #5
handmade>> mht. bios er jeg newbie ... forklar lige \"MB\"
Avatar billede handmade Nybegynder
29. september 2001 - 23:30 #6
MB=Motherboard, sorry!
Da jeg, i sin tid, havde problemet, surfede jeg rundt på nettet og fandt de ovenfor beskrevne links. Jeg har ikke gemt dem, men det var med udgangspunkt i denne adresse..
Avatar billede dk183 Nybegynder
29. september 2001 - 23:36 #7
Til Mylager,

Smid mig en mail så sender jeg dig en ny Bios jeg kan brænde på job, hvis dit issue stadig er aktuelt.

Dette vil ske uden bekostning da jeg alt for ofte selv har været i en situation hvor $ stod i vejen for at kunne udbedre fejlen, og lad os indse det, 500,- er sg mange penge.

mvh admin
Avatar billede makse Nybegynder
29. september 2001 - 23:37 #8
Jeg har aldrig selv haft fornøjelsen af at prøve det. Men det kan lade sig gøre.
Men hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte et ISA grafikkort i computeren.

Avatar billede dk183 Nybegynder
29. september 2001 - 23:49 #9
§Makse,

det kan godt lade sig gøre med ISA kort, men det er typisk Trident modeller / S3 de gamle :), hvoromalting er, er det ikke sikkert at M sidder inde med det kort, hvorfor en \"replacement\" chip måske er nemmere...

p.s. makse, er der ikke et forum for exchange herinde? Jeg er it admin og er løbet sur i et prob på job....
Avatar billede mlyager Nybegynder
29. september 2001 - 23:54 #10
dk183 >> vil du sende mig en helt ny bios-chip?
Avatar billede dk183 Nybegynder
29. september 2001 - 23:57 #11
§Mylager,

jada, porto betalt og det hele, jeg mener helt sikkert at vi ( firmaet ) stadig ligger inde med de typer bundkort. Asus Pta serien, helt op til Asus P4b... smid mig en mail på dk183@post.cybercity.dk med lidt inf om hvor chippen skal sendes så skulle du gerne have den tirsdag.

Avatar billede makse Nybegynder
29. september 2001 - 23:57 #12
dk183 > Nej, ikke specielt til Exchange. Men spørg evt. i http://www.eksperten.dk/kategori/86

Ja, hvis bundkortet har en boot block bios, vil den kunne starte på et ISA kort, og udføre Autoexec.bat på en diskette.
Her kunne man så lægge kommandoen til bios opdateringen. F.eks. Aflash xxxxxx.awd
Avatar billede dk183 Nybegynder
29. september 2001 - 23:58 #13
rettelse, pta = p5a ;-) katten var lige op og spille på tastaturet
Avatar billede handmade Nybegynder
29. september 2001 - 23:59 #14
Der var du sq heldig, Mylager :-))
Avatar billede dk183 Nybegynder
30. september 2001 - 00:00 #15
§Makse,

tx, men jeg fandt løsningen på exchangeadmin.com
hvis Mylager et interesseret sender jeg ham bare en ny bios.

Endnu engang tak for dit bud med sp article, jeg giver dig 1000 menneskepoint for indsatsen ;)
Avatar billede mlyager Nybegynder
30. september 2001 - 00:01 #16
jooo tak, det tror jeg da også.

dk183 >> hils katten. min er gået til ro, og ligger og brummer oven på skærmen.
Avatar billede dk183 Nybegynder
30. september 2001 - 00:05 #17
hehehe,

will do, mine to render rundt og brænder det sidste af dagens energi af.. (specielt killingen)

l8r