Avatar billede hijklm Juniormester
28. september 2001 - 18:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Crossover-kabel??

Kan man dele en ADSL-forbindelse imellem to computere, som hver er udstyret med et netkort, kun ved hjælp af et crossover-kabel?

(Jeg kender ikke sådan et kabel, så hvis nogen samtidig gad forklare mig det, så ville jeg blive glad :-)  )
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. september 2001 - 18:22 #1
Nej, så skal der i hvert fald være 2 netkort i den ene.
Avatar billede llaggi Nybegynder
28. september 2001 - 18:30 #2
ja det kan du godt men det kræver at der sidder 2 netkort i den  computer som skal som skal virke som proxi server for den anden.
dvs.
den comp(pc1) som har directe adgang til internettet skal virke som proxi server(internet sharing) har 2 netkort
pc2 forbinder du så til pc1.
men du skal lige huske at få pc2\'s gateway til at pege på pc1
Avatar billede hijklm Juniormester
28. september 2001 - 18:33 #3
Jeg vil gerne give mine point til Ilaggi, men så skal du lige skrive et svar og ikke en kommentar...
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. september 2001 - 18:36 #4
hijklm >> Fordi at han fortalte dig det samme som mig eller hvad?
Se på www.net-faq.dk når du engang får fat i en hub eller ekstra netkort.
Avatar billede llaggi Nybegynder
28. september 2001 - 18:37 #5
jeg takker