Avatar billede ramlev Nybegynder
11. februar 2000 - 22:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Eicon DIVA og win2000 pro

Hvordan kan det være at når jeg bruger mit Eicon Diva T/A, og kun kører med den ene kanal så henter jeg med ca. 7.0 Kb/s, det er fint nok, men hvis jeg kører med dem begge, så med den smule hovedregning jeg kan, burde den så ikke køre omkring de 13-14 kb/s ?
for min kommer *ALDRIG* over 10,7 og det er lige præsis 10,7 ikke 10,8 eller noget, det er det jeg synes virker mærkeligt ... Nogle der har et bud på det ?
Avatar billede hanno Nybegynder
12. februar 2000 - 15:48 #1
Prøv at fjerne alle andre telefoner, modemer mv. fra linien, Da det kan give støj... prøv evt. at skrive denne streng ind under "Hardware + Advanced + Extra settings" AT&FB40&CL1024

\\Hanno
Avatar billede ramlev Nybegynder
12. februar 2000 - 16:41 #2
Hvis jeg tilføjer denne AT&FB40&CL1024 som ekstra init string til modemmet, så får jeg bare at vide der er fejl i modemmet.

Måske skal jeg lige huske at sige at den kører 115200. Hvis jeg ændrer den til 230400, så er der også fejl på modemmet, da jeg kørte win98se, der virkede det godt nok med 230400.

Andre ideér ?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
13. februar 2000 - 00:43 #3
Desværre ikke nogen ideér her...

Hanno >> Det hjælper ikke at fjerne telefoner osv. Det var i gamle dage da alt var analogt. Når man har en ISDN-linie, er der ikke den slags problemer.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
13. februar 2000 - 00:47 #4
Det kunne jo være, at der kom nogle flere svar, hvis du gav point... bare et gæt... nærrigpind!
Avatar billede hanno Nybegynder
13. februar 2000 - 10:25 #5
Hvis du har nogle analoge telefoner tilsluttet din A/B adapter....

De der 10,7 er det fra en DK site ??

\\hanno
Avatar billede farout Nybegynder
15. februar 2000 - 00:03 #6
Det er sansynligvis den båndbredte der er tigængelig på de sites du går ind på
eller også kan du ikke opnå mere hos din udbyder prøv at koble direkte op til en anden isdn maskine og se så hvad der sker
hanno du er helt galt i byen :0)
\\Tonny
Avatar billede ramlev Nybegynder
15. februar 2000 - 13:58 #7
jeg har droppet win2k igen, og smidt win98se ind, og der er ingen problemer..
Avatar billede kaspar Nybegynder
16. februar 2000 - 00:23 #8
2k er jo for lækkert til også Inet.. jeg har ingen probs med min hastighed med samme modem - den kører altid max, næsten altid :)
endda fra CyberCity...:)
Et enestående tilfælde, hvor 98 er hurtigere end 2k/NT?
Avatar billede ramlev Nybegynder
16. februar 2000 - 13:05 #9
jeg har ingen idé til hvornår 98 er hurtigere, end at 2k er meget mere ram krævende, og da jeg kun har 64 Mb indtil på fredag, så var det en ting, og så har (2k) også lidt problemer med de spil jeg kører, men hvis jeg slet ikke spillede så ville jeg også køre w2k, 100%, for den er for lækker.
Avatar billede concorp Nybegynder
16. februar 2000 - 13:24 #10
er det en højhastigheds com-port du har??

1. hvis ikke kan det være at det er com-porten der skaber flaskehals.

2. hvis det er en højhastigheds com-port kan det være at win-2k ikke har de korrekte driver til din com port prøv at kigge på www.win2kworld.com for at finde nogle drivere
Avatar billede ramlev Nybegynder
16. februar 2000 - 13:27 #11
1. Det er det, for den kan sagtens køre 230400 på win98se, men ikke i w2k/NT

2. okay, det kan så være .. checker jeg når jeg får det installeret igen.
Avatar billede ramlev Nybegynder
08. juni 2000 - 16:26 #12
Var det der driver noget som du beskrev concorp