Avatar billede xnoph Nybegynder
27. september 2001 - 22:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows Opstart

Jeg har et problem, Jeg kan ikke starte windows op på min computer.  Den skriver: \"Skriv navnet på kommando fortolkeren\" og ligemeget hvad Jeg prøver bliver den ved, men Jeg ved heller ikke hvad \"kommando fortolkeren\" skal betyde.  Er der nogen der evt. har en løsning???

MVH Johannes
Avatar billede hotpop Novice
27. september 2001 - 22:52 #1
kommando fortolkeren plejer at være command.com :)
Avatar billede xnoph Nybegynder
27. september 2001 - 22:55 #2
O.K. tak for det...Jeg vil prøve det.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. september 2001 - 22:58 #3
c:\\windows\\system\\command.com
eller
c:\\windows\\system32\\command.com
Avatar billede handmade Nybegynder
27. september 2001 - 22:59 #4
Den har sikkert beskadiget systemfilerne. Brug en windows-startdisk og ved a: skriver du sys c:
Dermed indlæses nye systemfiler.
Kør et virustjek bagefter..
Avatar billede xnoph Nybegynder
27. september 2001 - 23:05 #5
Hvad er en windows-startdisk?? + Kan Jeg godt indlæse nye systemfiler, uden at slette hardisc`en???
Avatar billede handmade Nybegynder
27. september 2001 - 23:07 #6
Det er den startdisk der følger med Windows. Hvis du har forlagt den, kan du hente en her: www.bootdisc.com eller lave en på en anden maskine.

Du kan godt udskifte dine systemfiler uden at slette andet..
Avatar billede xnoph Nybegynder
27. september 2001 - 23:21 #7
Når Jeg skriver sys c: el. c ved a: skriver den \"forkert kommando el. filnavn\".
Avatar billede handmade Nybegynder
27. september 2001 - 23:25 #8
Du skal starte maskinen med denne disk. Når den er færdig med at indlæse filer og der står a: i bunden af skærmen, så skriver du sys C: og enter
Avatar billede xnoph Nybegynder
27. september 2001 - 23:39 #9
Det er når Jeg skriver sys c:  ved a: at den skriver \"forkert kommando el. filnavn\".
Avatar billede xnoph Nybegynder
27. september 2001 - 23:40 #10
Når den er startet op med disc`en i.
Avatar billede xnoph Nybegynder
27. september 2001 - 23:44 #11
Den skriver nu: ugyldig medietype ved læsning af drev c: