Avatar billede oscar Nybegynder
25. maj 1999 - 22:55 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Database med kode

Jeg mangler noget kode til en køb & salg side jeg er ved at lave...

Det skal være med kategorier & med kode så besøgende kan rette og slette de annoncer de har postet...

Det skal også være sådan at poster bliver slettet efter 30 dage...

ER der nogen der har puslet med sådan er script ville jeg meget gerne høre om hvordan du har lavet det...

Venligst OSCAR..
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. maj 1999 - 23:22 #1
Det kan nemt laves......men nok ikke lige for 60 point.
Avatar billede emborg Nybegynder
26. maj 1999 - 08:45 #2
Bill Hatfield har lavet en genial ASP bog for begyndere: "Active Server Pages for Dummies", med bogen er vedlagt en CD med kode eksempler. Der er selvfølgelig også koderne til en Køb & Salg side.
Jeg ved godt at rigtige mænd ikke bruger manualer el. bøger, men hvis du ikke er en "haj" til ASP kan du blive meget klogere ved at smug kigge i dette stykke litteratur.

Derudover vil jeg som chatstuff tilføje: Det kan nemt laves......men nok ikke lige for 60 point.

Avatar billede emborg Nybegynder
26. maj 1999 - 09:24 #3
Avatar billede oscar Nybegynder
26. maj 1999 - 12:57 #4
OK gutter så vis mig hvordan ???

Jeg smider nogle flere points efter jer hvis i har løsningen......

Avatar billede emborg Nybegynder
26. maj 1999 - 13:13 #5
Ja.. Ja.. da, jeg kan sende dig en løsning.

Du får den på mail'en, så skriv lige din e-mail.

Avatar billede oscar Nybegynder
26. maj 1999 - 13:50 #6
cis2771@vip.cybercity.dk
Avatar billede oscar Nybegynder
26. maj 1999 - 16:16 #7
Jeg glemte hvis at skrive at det skulle være DNS-LESS ............

Er der nogen der har omskrevet ovenstående til dns-less ?????

Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. maj 1999 - 16:28 #8
Send koden til kasper@medialog.dk så skal jeg nok lave den DNS-less for dig
Avatar billede emborg Nybegynder
26. maj 1999 - 16:53 #9
Ja her prøver man at være flink, men så har man ikke fået alle forudsætningerne.
tja så bliver der alligevel ikke til smør på brødet el. hva!
Avatar billede emborg Nybegynder
26. maj 1999 - 16:55 #10
Jeg glemte at sige hvis den skal være DNS-less, så bakker jeg ud.

Men kunne godt tænke mig at se en DNS-less kode til et sådant projekt.
Avatar billede boomer Nybegynder
26. maj 1999 - 18:57 #11
Hmmmm...

Prøver du på at kopiere konceptet jeg har på www.bytteren.subnet.dk???

En side hvor man kan købe og sælge computerspil, og hvor brugere vælger en kode så de kan ændre deres opslag...

Det virker somom du har nakket konceptet....

Anyway, du kan maile mig på boomer@get2net.dk hvis du er interesseret.
Avatar billede boomer Nybegynder
26. maj 1999 - 18:59 #12
Oh, by the way....

Jeg har det DNS-Less.
Avatar billede oscar Nybegynder
26. maj 1999 - 19:36 #13
hej boomer...

bare rolig jeg har ikke i sinde at nakke dig koncept...hvilket ser fint ud...

jeg skal brige det til noget helt andet. så bare rolig...

min e-mail er

cis2771@vip.cybercity.dk

hvis du gider at sende mig filerne.....
Avatar billede oscar Nybegynder
26. maj 1999 - 19:37 #14
lidt hurtigt skrevet med stavefejl og det hele. håber du forstår a ligevel
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. maj 1999 - 23:06 #15
Oscar....du fik ikke sendt include-filerne med.......så kan jeg jo ikke se omdet virker
Avatar billede oscar Nybegynder
27. maj 1999 - 00:31 #16
Meningen med Eksperten.

Det er fint at jeg har fået en masse scripts..,men jeg ville egentlig gerne se hvordan og hvor man ændre f.eks Classy til DNS-LESS..

Meningen er vel at man skal lære og ikke bare kopiere...eller hva ???
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. maj 1999 - 06:00 #17
Meningen er at men skal få fingrene så lang ned i sovsen at man til sidst fatter det hele, og det får man rig lejlighed for når man skal til at designe skidtet med noget ordentlig grafik. Indtil da kan det være dræbende og ekstremt demotiverende at sidde med noget knald som ikke virker.

OSCAR......den anden mail du sendte indeholdt præcis de samme filer. Husk nu at du ikke kan zippe underbiblioteker.

Bare tag alle dine filer og smid dem i en mappe...og zip dem. Så skal jeg nok finde ud af at lægge dem i de mapper de hører til.

Den jeg mangler ligger i folderen 'common' og hedder 'adovbs.inc'
Avatar billede oscar Nybegynder
27. maj 1999 - 08:54 #18
Jeg er godt klar over at der mangler filer, men det er et script jeg har fået fra emborg, og han har nok ikke været opmærksom på dette...

Gad du sende de sidste filer emborg.

SÅ DU SØØØØD..

Lige lidt undren !!

Hvordan tildeler jeg points til f.eks nr 3. på listen her..

For mig at se er det kun den sidste kommentar der kan få del i points... eller HVA
Avatar billede Dan Nim Seniormester
27. maj 1999 - 09:00 #19
( det er den som har svaret som får point :o))
Avatar billede oscar Nybegynder
27. maj 1999 - 09:06 #20
Klart nok.. jeg ville bare tildele lidt flere points, da jeg har fået godt med hjælp på dette spørgsmål..

Men så skal jeg nok oprette et nyt ?, og så tildele points derfra
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. maj 1999 - 18:49 #21
...Hej Oscar...så har du fået dit system. Det ligger og venter i din mailbox. Hvis der skulle være nogle DNS kald jeg har overset (hvilket vi ikke regner med) kan du bare se hvad jeg har skrevet på de sider, der virker. Bare CUT/PASTE den streng, der er placeret hvor du før definerede navnet på din DSN. ("Classifieds")

Du er selvfølgelig også velkommen til at stille flere spørgsmål.
Avatar billede oscar Nybegynder
27. maj 1999 - 20:17 #22
Jeg får følgende fejl på dit script :

Microsoft VBScript compilation error '800a03f2'

Expected identifier

xxx/category.asp, line 8

Dim Connect, Class, Query, Category
-------------^

Nogen foreslag....
Avatar billede oscar Nybegynder
27. maj 1999 - 20:25 #23
Hej bbe1379.

Skal adovbs.inc ligge i et underbiblotek ? og hvis den skal hvorfor..
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. maj 1999 - 20:30 #24
Yepper.....som jeg skrev i mail'en  ;-)
du skal placere adovbs.inc i underbiblioteket 'common'
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. maj 1999 - 20:33 #25
jeg kunne godt have lavet det om, men include filen 'adovbs.inc' var sat til at være 'file' og ikke virtual, så jeg tænkte at jeg hellere måtte lade det være, så du ikke blev forvirret...det kan nemt laves om...skriv hvis du vil have forklaring
Avatar billede oscar Nybegynder
27. maj 1999 - 20:39 #26
Jo jeg ville godt have det skåret ud i pap.

Men jeg har lavet /common/adovbs.inc

og får stadig fejlen med Expected identifier.

Skal jeg selv pege den hen til databasen
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. maj 1999 - 20:43 #27
Nej det burde være OK.....og det virker her hos mig...hæng lige på. Jeg tjekker lige koden igen. Jeg er tilbage om ca. 30 min.
Avatar billede oscar Nybegynder
27. maj 1999 - 20:47 #28
YES. i am hang´in on.

men fejlen kommer på alle kategorier.

det er kun home og search der virker og de er jo bare alm. links...

Avatar billede oscar Nybegynder
27. maj 1999 - 21:05 #29
??? til bbe1379..

Hvorfor virker det ok. når jeg oploader filerne, det virker ikke på lokalhost://

er der noget jeg ikke har installeret.??

Dit script virker perfekt.. den eneste rettelse jeg kunne finde var i Editad.asp
<!-- #include file="common/adovbs.inc" -->.

Takker mange gange.....

Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. maj 1999 - 21:32 #30
Tester du på NT server eller med Workstation/win95 - Personal Web server??
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. maj 1999 - 21:43 #31
Jeg har opdaget et lille problem med dit oprindelige script. Søgefunktionen er lidt ustabil/virker ikke.....men det var et problem fra starten. Altså det virkede ikke selvom man brugte den oprindelige DNS opsætning.

Virker det når du uploader til din udbyder???
Avatar billede oscar Nybegynder
27. maj 1999 - 22:03 #32
Jeg bruger NT Server. ISS 4.0

Ja, det virker når jeg oploader det, men jeg får den ovennævnte fejl på min LOKALHOST...

Har du en idé om hvorfor
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. maj 1999 - 22:26 #33
My bad...det virker også fint her...jeg kludrede i det.

Umiddelbart kan jeg ikke sige hvorfor......men jeg arbejder på sagen - hæng på lidt endnu
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. maj 1999 - 22:38 #34
...jeg arbejder videre, men svaret kommer nok først i morgen.
Avatar billede oscar Nybegynder
27. maj 1999 - 23:01 #35
Det er ok. jeg er også her imorgen...

Jeg ville umiddelbart tro at jeg mangler en lille filurlighed. måske en indstilling....

Lad høre...

./Oscar