Avatar billede adidas Nybegynder
10. februar 2000 - 23:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Diamond Viper v770 32mb

har en AMD k6-2 350mhz med 96mb ram men maskinen nægter at leverer mere end 16 farver..........hjæææææææælllllpppp

p.s. masksinen fryser fast i starten!!
Avatar billede brianlund Nybegynder
11. februar 2000 - 04:43 #1
Jeg har også prøvet at mit TNT2 Ultra også kun ville køre i 16 farver i 640 x 480 da jeg lige havde fået det. Men det var fordi jeg havde valgt noget andet da jeg instalerede det. Den spurgte om jeg ville installere i turbo eller normal mode. Når jeg vælger turbo, goder det ikke at køre, men i normal mode virker det hele.

Det kunne være sådan noget..

Brian
Avatar billede brianlund Nybegynder
11. februar 2000 - 04:45 #2
P.S
Har du før prøvet at din com frøs??
Altså med det gamle grafikkort??

Brian
Avatar billede themadman Nybegynder
12. februar 2000 - 10:34 #3
Har du et P5A bundkort????
Grunden til dette spørgsmål er at, P5A kortet ikke er så satans godt til de der TNT baserede kort...
Spørg mig ikke hvorfor...
Men sådan er det..
Så hvis det er det, så er eneste løsning er altså enten et nyt bundkort eller et nyt gfx kort...

\\TheMadMan
Avatar billede elink Nybegynder
13. februar 2000 - 23:59 #4
Kun ved via chipset.

Sæt din skærm til vga - mode
Genstart.
Følg anvisning.

To install the VIA Windows 98 AGP driver, use the following installation procedure,
Gå ind
1) Install Windows 98
2) Install DirectX 6-7.
3) Install AGP Graphics card Driver.
4) Install VIA AGP VXD Driver

Einer
Avatar billede gnarf Nybegynder
15. februar 2000 - 10:56 #5
Hmm....helt uenig med themadman. Kender flere der køre TNT eller TNT2 med P5A bundkort.

Lidt uenig med elink.

Man bør installere punkt 4) før punkt 3) i elinks vejledning. Af den simple grund at bundkortet ikke kan finde ud af at køre med et AGP kort, førend bundkortets agp driver er installeret. Så bundkort AGP før du installerer grafikkortets agp drivere. Om du installerer directx før eller efter har jeg ingen mening om, begge dele virker lige fint.

På min maskine, kan jeg godt droppe alt om at få grafikkortet til at køre mere end 16 farver VGA hvis jeg ikke installere agp enhedsdriverne.

Hvis du har et P5A eller andet bundkort med ALi chipset skal du bruge ALi drivere: http://www.acerlabs.com/driver/agp1_60e.exe

Hvis du har et bundkort med VIA MVP3 chipset skal du bruge Via's drivere: http://www.via.com.tw/drivers/index.htm
Avatar billede elink Nybegynder
16. februar 2000 - 03:20 #6
Til gnarf

Ingen har fortalt hvilket MOB. der er taler om. Gætter bare;-))
Avatar billede gnarf Nybegynder
16. februar 2000 - 08:27 #7
Jep jep....det var også derfor jeg gav links til både via og ali agp drivere...
Avatar billede themadman Nybegynder
17. februar 2000 - 19:03 #8
Jeg ved bare at P5A kortet med Ali drivere ikke er så satans godt..
Jeg har nemlig selv haft et af de kort....

Det er i det hele taget et skodkort hvis i spørger mig..
Men som elink osse er inde på...
Så står der ikke hvilket kort det er...

\\TheMadMan