Avatar billede henke Nybegynder
27. september 2001 - 16:08 Der er 6 kommentarer

Gemme filer på harddisk

Er det muligt at lave en funktion som gemmer en fil på harddisken, isteddet for at brugeren skal vælge Filer/Gem i menu baren?
Avatar billede bbs Nybegynder
27. september 2001 - 16:09 #1
Du kan bare linke til filen..

<a href=\"fil.zip\">Download</a>
Avatar billede henke Nybegynder
27. september 2001 - 16:11 #2
Siden skal vises til brugeren, som samtidig får mulighed for at gemme den.
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. september 2001 - 16:20 #3
se: http://www.eksperten.dk/spm/114276
det burde være umuligt ifølge reglerne for javascript.
Avatar billede henke Nybegynder
27. september 2001 - 16:25 #4
Det har jeg set, men lige som der er en print(), burde der vel også være en gem funktion.
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. september 2001 - 16:59 #5
enhver funktion der evt er kan også aktiveres med javascript alene:

<body ... onload=\'gem_en_fil( \"C:\\sjovfil.exe\", \"http://mitwebsted/minvirus.exe\" )\'>

er det den funktion du gerne vil have?

Problemet er at det er ikke rigtig muligt at opfylde dit ønske uden samtidig at stille den funtion til rådighed for andre.

mvh JakobA
Avatar billede henke Nybegynder
28. september 2001 - 09:25 #6
Til Jakoba, det var noget i den stil jeg havde tænkt mig, dog uden at bestemme hvor filen skal gemmes. Brugeren skal kunne sige ok el. annuller og hvis han siger ok, skal han selv kunne bestemme hvor den bliver gemt. Dvs. samme funktionalitet som med et download link, dog med den forskel at den side som skal downloades skal vises først.