Avatar billede m_frakes Nybegynder
10. februar 2000 - 16:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværks hastighed

Jeg har opsat NT server på en gammel P100 med 32 MB RAM. Den skal bare bruges til at dele internet forbindelse og printer, så jeg troede at der var kraft nok. Desværre er hastigheden til maskinen fra klienter på lokalnettet kun omkring 200kb/s, hvilket er meget generende hvis jeg skal overføre filer.
Er dette et problem med opsætningen eller er maskinen bare ikke kraftig nok (mere RAM måske)?
Alle netkort + hub er 100Mb/s.
Avatar billede m_frakes Nybegynder
10. februar 2000 - 16:54 #1
Kommunikation klienter imellem fungerer fint.
Avatar billede snowball Novice
10. februar 2000 - 17:16 #2
umidlbart vil jeg mene at 32mb ram er ALT for lidt til NT4, og at det er en server gør det slet ikke bedere !!

Snowball
Avatar billede fumes Nybegynder
10. februar 2000 - 17:31 #3
Derudover skal du også lige være opmærksom på om din hub køre halv eller fuld duplex - det kan jo være at dine netkort ikke lige er så gode til at autonegotiate hastighed/duplex..
Avatar billede rangel Nybegynder
10. februar 2000 - 20:21 #4
snowball har ret, 32MB til en NT server er ALT for lidt. Hvorfor bruger du ikke bare en NT workstation eller en win98, disse kan lave dine få opgaver ligeså godt. NT workstation med 64MB og jeg tror win98 bare med dine 32.
Win98 har alle funktioner indbygget, så den ville jeg bruge.
Avatar billede m_frakes Nybegynder
10. februar 2000 - 23:51 #5
Mig og win98 har ikke et godt forhold. Enhver maskine med win98 går ned hvis jeg er inden for 50 meters afstand.
NT workstation er jeg bare ikke i besiddelse af, men det rettes der op på en af dagene.
Avatar billede m_frakes Nybegynder
10. februar 2000 - 23:51 #6
Så er der jo Linux...
Avatar billede zimme Nybegynder
27. april 2000 - 20:08 #7
Et udemærket valg - hvis man har tid til at sætte sig ind i tingene... :)

--
Simon