Avatar billede php_novice Nybegynder
27. september 2001 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB overvågnings camera

Hej
Jeg skal have overvåget et lokale med et usb cam.
Nu er mit problem at jeg ikke kan have en pc stående i 50meters omkreds fra lokalet, så jeg tænkte på om jeg kunne bruge den her dims til det via netværk og så gribe ind på cameraet?
http://www.trendware.com/products/TU-ET10.htm

Hilsen PHP_Novice / www.fotx.net/php_novice
Avatar billede parazite Nybegynder
27. september 2001 - 14:06 #1
Er blevet spurgt om før, og alle er enige (indtil videre da): USB kan ikke strækkes meget mere end 5 m.
Avatar billede php_novice Nybegynder
27. september 2001 - 14:09 #2
det er jo derfor jeg vil lave det med noget netværk....
hvad nu hvis jeg smider en hub imellem???
Avatar billede mora Nybegynder
27. september 2001 - 14:09 #3
Har engang læst om et produkt der bestod af 2 radio enheder, hvor man forbandt USB i begge enheder, og brugte (infrarød?) trådløst net mellem de 2...
Avatar billede parazite Nybegynder
27. september 2001 - 14:10 #4
Hvordan vil du egentlig bruge ovennævnte? Du kobler kameraet til den lille tingest, kobler tingesten til netværket og hiver data ind i commen den vej? Så skal du jo omforme dit billede til noget netværksforståeligt og omforme det til billede igen når det kommer ind? Lyder som lidt af et projekt. :)
Avatar billede php_novice Nybegynder
27. september 2001 - 14:26 #5
parazite: Det er jo det der er problemet hvordan jeg skal gribe ind på cameraet
Avatar billede makse Nybegynder
27. september 2001 - 14:26 #6
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. september 2001 - 11:46 #7
Axis har et webcam,der sættes direkte på netværket. Tjek www.axis.com
Avatar billede php_novice Nybegynder
02. januar 2002 - 22:32 #8
ingen der vil svare???
Avatar billede it-man Nybegynder
06. februar 2002 - 17:08 #9
Hej php_novice

Jeg var ude i samme ærinde som dig, og fandt dette:
http://catalog.blackbox.com/BlackBox/templates/blackbox/itemgroup3421guest.asp?param=317&ig_id=3421&title=Remote+Port+USB&related=

Jeg ved endnu ikke om det kan købes i DK.