Avatar billede slyng Nybegynder
27. september 2001 - 09:01 Der er 2 kommentarer

Overskrivning af dublikeret side

Jeg laver lige nu test på et websystem der delvist kan redigeres via nettet. Jeg skal have en forside til sitet der er \"dublikeret\".Dvs. den ene kan ikke designes fra web, den anden kan. Når jeg så har lavet en ændring på den anden side, skal den automatisk overskrive den første. Jeg ved ikke om det kan gøres i HTML eller om det er noget jave eller andet??? Altså en automatisk overskrivning af én side når jeg gemmer en anden, sådan at de hele tiden er ens, men har forskellig sikkerhed. Håber der er en haj derude der kan hjælpe.
Avatar billede cyb Nybegynder
27. september 2001 - 09:22 #1
Hvis jeg var dig ville jeg vælge at programmere en service der hele tiden stod og tjekkede på om den side der kan ændres er blevet opdateret, hvis det sker kan den lave en copy. På denne måde ville du kunne lade servicen køre med rettigheder til at ændre filen, på trods af at iss\'en ikke havde retighedderne.
En sådanne service ville jeg kode i C++, men det kan også være et vbprogram du setter til at køre som en schetuled task hvert minut.
Der vil under alle omstændighedder være en lille delay på hvor hurtigt den side ISS\'en ikke skal kunne ændre vil kunne blive opdateret.
Avatar billede slyng Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:31 #2
cyb-> det er sådan set selve det script der skal til jeg er ude efter. Hvis du kan lave det vil jeg godt give points for det.