Avatar billede the-clint Nybegynder
27. september 2001 - 08:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

kopier og pak database

Jeg skal bruge en funktion der kopiere en database. Derefter skal kopien pakkes, fx med zip.
Kopien skal så sendes til en ny server, pakkes ud og oprettes.

Jeg mener der findes en doskommando der kan kopiere databasen. Men har ikke kunnet finde den.
Jeg har en ide om at lave et batch job der kan klare opgaven.

Er der nogen der kender kommandoen og kan lave et sådan batchjob?
Avatar billede terry Ekspert
27. september 2001 - 09:06 #1
No but I think you can extract all the scripts need to create you databases and then you can export the data into file.
But I am all ears! (would like to know otherwise)

In Enterprise mMnager
To extract the scripts right click on the database, choose All Tasks+Generate SQL Scripts and then follow th einstructions. You then export your data.
Avatar billede slash Nybegynder
27. september 2001 - 09:08 #2
Du kan bare bruge DTS - det funger uden problemos!
Avatar billede slash Nybegynder
27. september 2001 - 09:11 #3
Mæ DTS kan du i ét hug scripte en DB (incl. SP\'s triggers, PK\'s, FK\'s etc.) & data til en ny maskine.
Avatar billede the-clint Nybegynder
27. september 2001 - 09:13 #4
Hej Slash
Jeg skal bruge en funktion der kopiere og pakker databasen. Kan du vise mig hvordan jeg får lavet sådan en.
Avatar billede slash Nybegynder
27. september 2001 - 09:15 #5
pakker databasen -> skal den flyttes fra jylland til sjælland??
Avatar billede the-clint Nybegynder
27. september 2001 - 09:15 #6
Den pakkede fil skal bruges på en række andre servere og skal derfor sendes, udpakkes of oprettes.
Avatar billede slash Nybegynder
27. september 2001 - 09:29 #7
Jeg ville så absolut lave en DTS pakke på source maskinen, som eksporterer DB\'en (igen incl. SP\'s triggers, PK\'s, FK\'s, Data etc.) Gemme DTS pakke som fil.

På de andre SQL-servere --> under Data transformation --> højre klik --> vælg Open Package --> find filen på dit netværk/lokale maskinehvis du kopierer DTS filen derover!
Avatar billede the-clint Nybegynder
27. september 2001 - 09:37 #8
Jeg er sikker på du har ret. Jeg kender ikke DTS ret meget. Jeg tror godt jeg kan kopiere databasen med Dts, men hvordan jeg gemmer som fil ved jeg ikke. Filen bliver ret stor så den skal også pakkes. Alt dette skal ske i samme script for at gøre det brugervenligt.

På andre servere skal der laves et script der tar fat i filen udpakker den og opretter databasen på serveren. Dem der skal bruge det her ved ikke engang hvad en database er. Så det skal laves sådan at der bare skal trykkes på en knap.

I første omgang er det bare første del jeg godt kunne tænke mig svar på
Avatar billede slash Nybegynder
27. september 2001 - 09:42 #9
nå, så det er ikke dig som skal oprette DB\'erne på de andre maskiner :O)

Så kan du jo bare lave en lille VB APP som  eksekverer filen!

Måske du ellers kan bruge dtswiz fra dos prompten til at importere data??
Avatar billede the-clint Nybegynder
27. september 2001 - 10:18 #10
Du har mange gode ideer. Lidt kode der viser hvordan jeg gemmer databasen som fil og pakker den, og hvordan jeg bruger dtswiz.

Avatar billede slash Nybegynder
27. september 2001 - 13:19 #11
prøv oxo at kigge i SQL-server books online - der kan du finde info om bl.a. dtswiz
Avatar billede slash Nybegynder
04. oktober 2001 - 08:29 #12
er du kommet videre?
Avatar billede the-clint Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:11 #13
Jeps det er fixet med dtsrun og Osql. Så det var jo dit svar der gav resultater. Ved du hvor jeg kan finde en god online bog om emnet?
Avatar billede slash Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:16 #14
Tjaa. SQL-Server books online er det prefekte referenceværk! Og den kan downloades her:

http://www.microsoft.com/sql/techinfo/productdoc/70/books.asp