Avatar billede snedled Nybegynder
10. februar 2000 - 12:15 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Windows 98 låser

Af en eller anden grund låser mit windows 98 nogle gange. Jeg kan hverken trykke "ctrl+alt+del" eller noget andet end at trykke på afbryderen.

PROBLEMET:
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvornår det sker. Nogen gange er det i programmet "PaintShopPro" nogen gange i andre programmer. Oftets er det dog når IE5 kører samtidigt.

Jeg har hørt at der skulle være problemer hvis man kører IE 5 og win 98 samtidig?

COMPUTEREN:
Win 98 2.udg (dk)
Pentium, 80 Mb Ram
IE 5 (dk)
trådløs mus (?)
Avatar billede exposure Nybegynder
10. februar 2000 - 12:19 #1
Jeg har aldrig haft problemer med win98se og IE5..........
Avatar billede tobias Nybegynder
10. februar 2000 - 12:30 #2
Nej men nu køre du jo også win2k ik´ exposure

Men det syntes jeg også du skal gøre snedled for det løser en masse probs og jeg har endnu ikke fået win2k til at gå ned endnu!
Men win98 går ned bare man ser på det!
Avatar billede snedled Nybegynder
10. februar 2000 - 12:32 #3
Kan win2k køre på min maskine?
(Hvor finder man ud af hvilken pentium det er?)
Avatar billede tobias Nybegynder
10. februar 2000 - 12:39 #4
Når du genstarter din comp. så står det i starten ! Ved du ikke hvor hurtig din maskine er!!???? Men den kan sagtens køre på din maskine den kan køre på en 486 er !
Avatar billede exposure Nybegynder
10. februar 2000 - 12:42 #5
Da jeg kørte win98se havde jeg ikke nogen problemer..okay!!!
Avatar billede tobias Nybegynder
10. februar 2000 - 12:46 #6
Nej Nej Men win98 chrasher tit det gør win2k ikke!
Avatar billede snedled Nybegynder
10. februar 2000 - 12:48 #7
Det kan være jeg skal prøve win2k, men det helbreder jo ligesom ikke problemet!

(Jeg ved at det er en pentium 100-et-eller-andet. )
Avatar billede tobias Nybegynder
10. februar 2000 - 12:55 #8
Men det kan sagtens køre! Og man skal jo skifte på et eller andet tidspunkt!
Avatar billede snowball Novice
10. februar 2000 - 13:21 #9
tobias: hvorfor det ??? der er da ingen der siger at man absolut skal følge med tiden !!!

Desuden ville jeg ikke foretrække at køre Win2k på en 486'er. Den kan sikkert godt køre, men man skal nok ruste sig med en go'/stor portion tålmodighed !

Ending quote: Win98 SE SUX !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2000 - 14:13 #10
Skråt den Ie5,0. Hvor meget ram har du egenligt? Hvis du instalere MemTurbo, som defrakmenterer din ram, når der opstår pladsproblemer, så kan du løse problemet.
Avatar billede snedled Nybegynder
10. februar 2000 - 14:17 #11
Kharder> Jeg har 80mb ram. Men du mener altså at det er et Ram-problem?
- jeg synes da ellers at 80 mb er en del?!

Har du en "hurtig adresse til MemTurbo?
Avatar billede maft Nybegynder
10. februar 2000 - 17:05 #12
Jeg har samme problem med 98 se.

Men det var fordi windows media player ikke var opdateret under IE5.

Installer Media Player 6.4 - det virkede for mig.

Men Win98 SE = the most unstable system in the world. Lad vær med at installere win2k. Det æder din ram og CPU.
Avatar billede tobias Nybegynder
10. februar 2000 - 18:08 #13
Nej win2k køre fint jeg køre med en p1 200 mhz og 96 ram hvad der ikke er ret meget højere end snedled har og det køre altså fint !

Og til snowball hvis du har løst til at være med og spille nye spil og programmer og være opdateret med dit arbejde og vennerne skal man skifte sine programmer ud en gang imellem. For på et eller andet tidspunkt vil det jo være oldnordisk system! Og det er jo ikke ligefrem fordi de fleste her betaler for det!

Du ser heller ikke folk køre med deres 8086 mere vel! For så er folk da bare for langt ude!!
Avatar billede snowball Novice
10. februar 2000 - 23:04 #14
tobias: det er rigtigt nok, men det er jo ingen der si'r man skal hoppe på den første og bedste vogn !!!

Snowball
Avatar billede tobias Nybegynder
16. februar 2000 - 04:27 #15
Det er korrekt men her har du mit ord....

WIN 2K STYRE !

Det kan godt betale sig at skifte!
Avatar billede snowball Novice
16. februar 2000 - 08:45 #16
Tjaaa, både og synes jeg !

Til programmer er den bedrer end Win9x, men i spil synes jeg stadig den er bagefter !!!

Snowball
Avatar billede tobias Nybegynder
16. februar 2000 - 17:49 #17
Ja det er selvfølgelig rigtigt nok men somregel kan du nu downloade patches til de fleste spil så det ikke er noget problem!

Men jeg bruger også mest min comp. til programmer og webdesign!
Avatar billede snedled Nybegynder
31. marts 2000 - 13:13 #18
Det hjælper når man formatere og geninstallerer !!

:-)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2000 - 13:17 #19