Avatar billede gjoede Nybegynder
26. september 2001 - 21:18 Der er 10 kommentarer

Nero fejlmelding

Jeg har fået ny computer og dermed også CD-brænder med tilhørende Nero program. Hvis jeg prøver træk og slip metoden til at flytte en sang over til at blive brændt, får jeg følgende fejlmelding:

\"Beklager, Nero har ikke en passende SCSI/Atapi driver til denne input-enhed. Kontroller at du bruger et CD-Rom drev (Brug ikke brændere!) som input-enhed, og se efter om du behøver at auto-søge på dette drev først.\"

Hvad fa.... sker der?
Avatar billede darkside Nybegynder
26. september 2001 - 21:19 #1
Hva OS?
Du mangler sikkert en driver
Avatar billede darkside Nybegynder
26. september 2001 - 21:22 #2
Prøv en ny ASPI driver.

Windows NT/2000
ftp://ftp.nero.com/wnaspi32.dll

Windows 95/98/Me
ftp://ftp.nero.com/NeroASPIen.exe
Avatar billede gjoede Nybegynder
26. september 2001 - 21:25 #3
OS Windows 98. Hvor skal filen gemmes henne?
Avatar billede darkside Nybegynder
26. september 2001 - 21:27 #4
Bare gem en et sted hvor du kan finde den og kør den så.
Avatar billede gjoede Nybegynder
26. september 2001 - 21:33 #5
Det duer ikke... jeg kan ikke åbne filen.
Avatar billede makse Nybegynder
26. september 2001 - 21:34 #6
Prøv først at lægge wnaspi32.dll i din Nero mappe.
Avatar billede darkside Nybegynder
26. september 2001 - 21:35 #7
Huh?
Kan du ikke downloade den?
Hva for en brænder har du og hvilken version af nero?
Avatar billede gjoede Nybegynder
26. september 2001 - 21:39 #8
Nu kan jeg godt åbne den. Winzip siger der er åbnet 3 filer, men det er kun .txt filen som jeg kan læse. Dvs .dll filen er der ikke.
Avatar billede gjoede Nybegynder
26. september 2001 - 21:53 #9
Nu har jeg fulgt de retningslinier der stod i den fil darkside gav mig. Jeg har også genstartet computeren, som der stod, men jeg får stadig samme fejlmelding...
Avatar billede makse Nybegynder
26. september 2001 - 21:56 #10
Prøv at installere Aspi driverne.
De kan hentes på ftp://ftp.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi32.exe

Hvis den siger No Qualified Adaptec Products have been Detected on this System skal du først installere den her.
http://driver.am.nthu.edu.tw/stuff/scsi_card/ASPI_Layer/1021/ASPIINST.EXE