Avatar billede xjln Juniormester
26. september 2001 - 19:37 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Flimmer på TV via GeForce MX-400!!

Det hedder godt nok en flimmer-kasse men i dette tilfælde er det lige
bogstavelig nok.

Efter langt om længe at have fået hul igennem fra PC til TV er der opstået
et ny problem.

Tv\'et flimre så meget at man ikke kan se div. tekster, ikonerne kan skimtes,
jeg gætter på det har noget med indstillingen at gøre, men hvad? og hvordan?

Er der ikke et eller flere kvikke hoveder der kan give mig den røde tråd til
hvordan jeg skal bære mig ad?

Jeg kører med et Yuan GeForce-2 MX-400 3 kort med TV-out, og bruger NVIDIA
GeForce2 MX/MX-400 Driver version : 4.12.02.0768

Tv\'et er forbundet til PCén via dvd-kit, indeholdende 15m S-VHS kabel samt
2x Phono til lyd.

Jeg har prøvet at sætte opløsningen helt ned men det hjalp heller ikke.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh.

Jakob
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. september 2001 - 19:55 #1
På dit kort eller i din software skal du ændre en indstilling fra NTSC til PAL. NTSC er den amerikanske standart......

NTSC opdatere skærmen med 60HZ, dit fjernsyn med 50 Hz, derfor flimmer.....
Avatar billede xjln Juniormester
27. september 2001 - 07:44 #2
Det har jeg været inde og rode med, men på en måde er det ligesom om at den hopper tilbage igen.
Så dette kunne egenlig godt være problemet. jeg mindes også at have set et felt hvori man kunne ændre frekvensen, men feltet var låst således den hele tiden stod på 60 Hz.

Jeg er blevet opfordret til at prøve NVIDIA driver ver. 2181 i stedet.

Har du en kommentar til dette.

Mvh.
Jakob
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. september 2001 - 18:10 #3
Prøv bare løs, men hvis den står til NTSC hjælper dette ikke. Er du sikker på at der ikke er en jumper på kortet der skifter mellem NTSC og PAL, det er der på nogle kort.
Avatar billede xjln Juniormester
27. september 2001 - 21:04 #4
Jeg har nu fundet ud af at hvis man skruer helt ned for farverne altså sort/hvid så bliver billedet helt roligt.
Har det noget med indstillingen af farverne på grafikkortet at gøre eller hvad?

Nogle gode forslag til hvordan problemet løses?

Mvh.
Jakob
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. september 2001 - 14:52 #5
Hvis den står i ntsc er det det der er galt, med mindre dit fjernsyn understøtter det.
Avatar billede xjln Juniormester
28. september 2001 - 15:31 #6
Den står ikke i NTCS men i PAL B, så jeg vil mene det ikke kan være derfor.

Jakob
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2001 - 15:27 #7
Har du prøvet med et kortere kabel, eventuelt et composite kabel i stedet for SVHS
Avatar billede xjln Juniormester
01. oktober 2001 - 15:33 #8
Nej, det var da en mulighed, men jeg tror ikke rigtigt den, dog et forsøg værd.
Avatar billede rebus Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:37 #9
Hvilket TV har du?
Du kan sikkert gå ind i en eller anden form for menu, hvor indgangen så er sat til vhs det skal du skifte til s-vhs. Jeg kunne også forestille mig at der er en \"gul\" indgang ved siden af svhs indgangen, hvis der er det, så skal du bare skifte om så du bruger s-vhs.
For det andet har det ikke noget med hz at gøre, det søger grafikkortet selv for når du bruger tv-out. Det slår du vel til i Windows(hvis du bruger Windows).
Avatar billede xjln Juniormester
02. oktober 2001 - 07:44 #10
Jeg har et Prosonic tv. Har også prøvet med et helt nyt Grundig tv, her blev billedet bare s/h.
Jeg bruger scart stikket til indgang, med s-vhs og lyd -> scart adaptor. På tvét indstilles på AV1 hvorefter det s/h billede eller farve billeder med flimmer fremkommer, har ikke fundet nogen steder hvor man kan vælge mellem vhs og s-vhs, måske jeg bare leder det forkerte sted.
Jo- jeg bruger Win 98, og så mener du at Hz er ok?

Mvh.
Jakob
Avatar billede rebus Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:02 #11
Hvis du vælger når du skal se tv-out og grafikkortet ikke gør det hele tiden, så finder det selv ud af hvilken hz. Hvis grafikkortet ikke selv gør det, skal du vælge 50 hz. Men jeg tror ikke på det er der problemet ligger.
Jeg tror det er s-vhs, findes der ikke et almindeligt vhs udgang(gul) på grafikkortet.
Så prøv at bruge det.
Avatar billede xjln Juniormester
02. oktober 2001 - 09:33 #12
Jo - der er en \"gul\" udgang ved siden af s-vhs stikket på kortet. Kan man få et sådant kabel på 15m?
Hvad er forskellen egentlig på vhs og s-vhs, tror du at mit fjernsyn ikke kan klare s-vhs? Hvad så med Grundig fjernsynet jeg også prøvede?

På et tidspunkt under de utallige indstillings forsøg var der et faneblad der hed noget i stil med \"Output device settings\" var der felter der frekvens som stod til 60Hz og et andet felt hvori der stod PAL, men begge disse felter var går så der kunne ikke ændres på disse. Har det noget med tvét at gøre?

Mvh.
Jakob
Avatar billede rebus Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:22 #13
Er der en s-vhs indgang foran eller bag på Tvet, hvis der ikke er det, så er der en chance for at dit tv ikke kan bruge s-vhs.
Det er lige så nemt at få sådan et på 15m som s-vhs. Det kan så være at der er også er to phono-stik der på.
Avatar billede xjln Juniormester
02. oktober 2001 - 12:37 #14
Der er ingen s-vhs indgang på TVét overhovedet. Jeg bruger et scartstik med adapter for div. andre stik.

15m jeps - jeg har lige lånt en sådan af en kollega.
Avatar billede rebus Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:46 #15
Så er det fordi Tv ikke kan bruge s-vhs.
Prøv med det gule og jeg er sikker på det virker.
Avatar billede xjln Juniormester
02. oktober 2001 - 12:52 #16
OK - jeg prøver og vender tilbage her onsdag eller torsdag

Længe leve håbet ;-)
Avatar billede liden Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:17 #17
hej jakob
jeg har haft og har stadig probl med pc-tv
og har prøvet alt hvad det er muligt jeg har prøvet 3 stk grafik kort og alle indstillinger
skiftet kabler byttet grafikkort så forhandleren
er rundtosset hver gang jeg besøger ham,og han har op givet,ALT er prøvet. Men stadig flimmer
den eneste måde jeg kan få billed på tv,et er hvis
jeg starter tv-tool et demo program som kan hentes
på  http://www.tvtool.de/  og indstiller til      s-vhs,
men det er ikke rigtig løsning men prøv.
1:hvad for et bundkort køre du med
2:og har du instal grafik kortet selv eller er din pc,er født med det
hold ud,jeg er på 6 md*SS*
vh liden

Avatar billede liden Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:20 #18
ps:køre du også WIN_ME
Avatar billede liden Nybegynder
04. oktober 2001 - 21:33 #19
hej jakob
mit lille problem blev løst i dag
skift kabel s-vhs ud med Audio/video 3xPhono>Shart
tænd tv først /start pc
W-me vil spørge om du vil opdatere driver:tryk OK
/genstart med tv tændt
gå ind i indst der er 2 driver under 2 billeder af skærme :tjek om den der er nr 2 er ens med nr.1
så skal det køre hvis dit geforce 2mx 400 kort er med AGP sokkel
Avatar billede rebus Nybegynder
04. oktober 2001 - 23:43 #20
Han køre IKKE med Win ME....
Avatar billede xjln Juniormester
05. oktober 2001 - 07:39 #21
Så kom det til at virke, dog skal jeg anvende TVtool 5.5 for at det virker, ellers er det kun baggrundsbilledet der toner frem uden ikoner eller andet. Mon ikke det er fordi at NVIDA driveren skal genindstalleres?
Ellers er der nogen der kender til et crack til TVtool 5.5 da min ver. kun er en 10 mins.
Avatar billede liden Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:03 #22
tillykke med forsøget                            har prøvet
vil ikke tage imod en crack,men prøv du

hilsen liden