Avatar billede wampiro2001 Nybegynder
26. september 2001 - 17:33 Der er 11 kommentarer

Opløsning og antal farver.

Jeg har lige fået 17\" skærm og kører jo derfor med opløsningen 1024x768... Men jeg kan kun kører med 16 bit farver og ikke 32 bit ægte... Hvad skal jeg kører.?
Avatar billede lrp Nybegynder
26. september 2001 - 17:36 #1
Antallet af farver afhænger af dit skærmkort, der sidder inden i computer. Enten kan skærmkortet ikke klare så mange farve, eller også - hvilket er det mest sandsynlige - har du ikke den rigtige driver installeret. Prøv at finde en opdateret driver på producentens hjemmeside og installér denne.
Avatar billede bbs Nybegynder
26. september 2001 - 17:36 #2
Hvis du har et nVidia baseret grafikkort, kan du hente driverne ned på www.Tweakup.dk.
Avatar billede bbs Nybegynder
26. september 2001 - 17:38 #3
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm

Når du har taget driverne ned skal du:
1) Pakke filerne ud
2) Gå ud på skrivebordet, højreklikke på Denne Computer og gå ind i enhedshåndtering.
3) Gå ind i Skærm-kort.
4) Vælge at geninstallere / opdatere driveren
5) Vælge den mappe hvor i du har valgt at unzippe alle filerne til.

Så virker det :)
Avatar billede wampiro2001 Nybegynder
26. september 2001 - 17:38 #4
Jeg skulle gerne kører med den rigtige driver, kan det være fordi jeg kun har et Rage II+ PCI kort i??? Det var standard...
Avatar billede jaqalou Nybegynder
26. september 2001 - 18:25 #5
jeg er ikke lige helt klar over hvilket grafikkort det er du har i, men det kan godt være at det er dit kort det er galt med :( kan du ikke give os lidt mere at arbejde med?? både på skærm og kort

Jaqalou
Avatar billede wampiro2001 Nybegynder
26. september 2001 - 18:34 #6
skærmen er en ag neovo 15\" tft lcd fladskærm.
computeren er en ibm 200 mhz, 32 mb ram med standard grafikkort, købt i 1998...
Avatar billede wampiro2001 Nybegynder
26. september 2001 - 18:36 #7
Skærmkortet var et ATI Rage II+ PCI (ati_m64)
Avatar billede jaqalou Nybegynder
26. september 2001 - 22:19 #8
Jeg mener ikke at de kan køre op i højre opløsning
det er jo efter hånden ved at være et gammelt kort ikke :)

Jaqalou
Avatar billede bbs Nybegynder
26. september 2001 - 22:24 #9
http://www.windrivers.com/company/ati/product.htm
Der er drivere til alle ATI kort..
Avatar billede lrp Nybegynder
05. december 2001 - 08:50 #10
wampiro2001 >> Fik du løst dit problem?
Avatar billede adidaz Nybegynder
13. april 2002 - 13:47 #11
Det er ikke dit grafikkort.
Hvis jeg ikke tager meget fejl kan Neovo ´F-15 ikke kører 32bits farver!
Funktionerne omfatter:
  Skærmstørrelse : 15"
  Pixel format: 1024 x 768
  Kontrast: 300: 1
  Synsvinkler: 140 grader Horizontal og 115 grader Vertikal
  Farvedybde: 18-bit Interface
  Kompatibel til Pc & MAC