Avatar billede all-technology Nybegynder
26. september 2001 - 11:38 Der er 14 kommentarer

Sværeste åbne spøgsmål.

Der er en rubrik med Nyeste spm og Nyeste indlæg.

Var det ikke en ide med en for sværeste åbne spøgsmål.

Knud
Avatar billede ostergaard Nybegynder
26. september 2001 - 11:42 #1
akdflkajdfasdlfkjasdfljasdf
Avatar billede ostergaard Nybegynder
26. september 2001 - 11:43 #2
undskyld - dette var en test
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. september 2001 - 11:45 #3
ostergaard?

all-technology, jo... hvis det var muligt...

Desværre er der mange brugere af Eksperten der ikke har forstået ideen med Ekspertens pointsystem. Derfor ser man meget ofte meget simple spørgsmål til mange hundrede point.

Havde folk overholdt Defaulttallene (feks. 60 for et svært spørgsmål), ville ideen have været god. Men desværre afspejler point sjældent spørgsmålets sværhedsgrad.

NanoQ
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. september 2001 - 11:52 #4
all-tech.... >> hvordan vil du så have at databasen skal vide hvad der er et svært spm eller bare et der ikke kræver mere end et indlæg?
www.fotx.com/WebmasterDK
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. september 2001 - 11:54 #5
Definér svært? Det afhænger jo helt efter ens viden om pågældende emne.
Avatar billede disky Nybegynder
26. september 2001 - 12:05 #6
om et spørgsmål er svært afhænger af personen der søger hjælp.
Problemmet er flere synes at de skal blande sig i hvad andre synes er svært.

Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. september 2001 - 12:09 #7
Disky, jeg tror ikke du har ret...

Når folk blander sig, er det for det meste fordi der er sat urealistisk høje pointtal. Der er spørgsmålets sværhedsgrad for det meste underordnet.

Andre eksempler er, når folk sætter høje pointtal for noget der er almindelig paratviden eller noget der bare kræver simple søgninger på nettet.

Personligt ville jeg foretrække hvis der KUN var mulighed for at give enten 15, 30 eller 60 point.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. september 2001 - 12:11 #8
Jeg er enig med nanoq mht. point.

Men om et spørgsmål er svært eller ej kan kun spørgeren vide :-)
Avatar billede disky Nybegynder
26. september 2001 - 12:17 #9
Hvis man pludselig laver den begrænsning skal alles point nulstilles, ellers ser dem med mange point, helt urealistisk gode ud.

Nej afskaf det nuværende system, og sig 1 point for godkendt svar. Ligegyldigt om det er nemt eller svært.

Folk der blander sig andre point givning, blander sig i ting de ikke har ret til. I danmark har vi en grundlovssikret frihed, og den er der ingen herinde der kan lave om på.

Nanoq:
En simpel søgning. Det er igen set fra dit synspunkt, jeg kan tit finde komplexe ting på google på ingen tid, da jeg bruger den konstant og kender de små tricks, men en net nybegynder ved ikke hvordan man gør det. Altså er spørgsmålet svært fra hans synspunkt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. september 2001 - 12:26 #10
korrekt... men lå der en grænse på max 60 point (eller hvad man nu kunne blive enig om) ville en enkelt smutter kunne accepteres.
Avatar billede disky Nybegynder
26. september 2001 - 12:29 #11
Enig, men skal det være ens for alle skal vores point resettes. Da dem på top 10 med sikkerhed mange gange har fået flere end 60 point.
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
26. september 2001 - 12:29 #12
Antal af point skal besteme sværeheds graden.

Hvis et let spm har for mange point vil
det hurtig forsvinde fra de åbne spm.

point systemet kan også ses som hvor hurtig
man vil have svar på sit spm.

Hvis man ser det på den måde bilver listen
en liste over hastersager.

Knud
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. september 2001 - 12:31 #13
all-tech, så mener jeg IKKE det er en god ide. :)
Avatar billede disky Nybegynder
26. september 2001 - 12:36 #14
nanoq ?

Ligesom i virkeligheden har man travlt giver man extra.

bare se post danmark\'s priser på alm. pakker og express.