Avatar billede luzker Nybegynder
25. september 2001 - 21:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RAM - specifikation

Hvad er den reele forskel på:

PQI 512MB (4x64MB Double Side) og
PQI 512MB (8x32MB Double Side)

og er den 100 kr værd?
Avatar billede whatever Nybegynder
25. september 2001 - 21:39 #1
Forskellen ligger i hvor mange chips der sidder på RAM modulet. Og hvor stor kapacitet hver chip har.
Avatar billede bbs Nybegynder
25. september 2001 - 22:42 #2
Du skal gå efter 8*32 mb, da de på en eller anden måde bare kører bedre.
Når de er så billige som de er, så kan du ligeså godt købe \"den dyre\" ;).
Avatar billede svane Nybegynder
25. september 2001 - 22:57 #3
Hvis man har en mærkevaremaskine er den altså ikke altid helt ligeglad med om det er det ene eller det andet. For det meste vil IBM, Compaq o.l. have 4x64
Avatar billede halifax Nybegynder
26. september 2001 - 02:56 #4
Det er ikke et spørgsmål om \"den er 100 kr. værd?\" - Det er et spørgsmål om, hvad dit system (bundkort/chipset) kan køre med. Det står som regel i manualen til bundkort. Gå efter det. Det er jo ærgerligt at lave et fejlkøb.
Har du ingen manual, så søg den på bundkortproducentens hjemmeside, hos de fleste kan deres manual downloades i PDF format. Ellers søg oplysninger på  www.kingston.com  - Memory Configurator (øverst til vestre)

Avatar billede luzker Nybegynder
27. september 2001 - 18:38 #5
takker