Avatar billede geert Nybegynder
25. september 2001 - 13:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows ME contra win98

Jeg fornylig installeret windows me på min nyindkøbte pc. Den er delt op i 3 partioner c, D og E

Det er jeg utilfreds med, men nu er det bare sådan fat, at jeg fyldt pc godt op.
Der findes vel ikke anden løsning end at formatere Cdrevet igen også lægge win98 på.

Eller man kan vel ikke lave en såkaldt opgradering til win 98 og givet fald hvordan

hilsen

Geert
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. september 2001 - 13:54 #1
hvis det er fordi at du vil have lavet dine 3 partitioner om til 2 uden at formatere, skal du en tur ned i pc biksen og købe Partition Magic. den klarer opgaven for dig!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. september 2001 - 13:56 #2
hvis du vil have win98 istedet for winme, gør du følgende:
1. lav backup af dine foretrukne, dokumenter, icq og mails
2. boote fra en win98 startdiskette
3. slet c:\\windoes og c:\\programmer
4. skriv sys c:
5. installer win98

med den metode slipper du for at formatere dit c-drev.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. september 2001 - 13:57 #3
3. slet c:\\windows og c:\\programmer

skulle der stå :)
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2001 - 14:12 #4
Slet de fleste tunge programmer i windows ME og lav så et image af C . Slet så C og formater partitionen igen. Installer så Windows 98.

Fortryder du så senere kan du hente Windows ME tilbage.

Et godt tips nu du har været så fornuftigt at dele din disk op i 3 partitioner.

Gem alt hvad der hedder data væk fra C drevet, det være sig dokumenter ( genvej er nem at ændre), Mail ( find en ny distination for din mailmappe via instillinger i outlook expers) og placer også denne på en backuppartition. De foretrukene kan du også placere på et backupdrev.

Hvis du bruger icq kan det godt betale sig at lægge dette program ( hele icq på et bacupdrev i stedet for, da du så ved genisntallation ikke skal tænke på din kontaktliste, den er indtakt når du igen for installeret icq i samme mappe, efter en evt. nyinstallation af windows.
Avatar billede geert Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:50 #5
Ja jeg var lidt længe om at svare, men nu har jeg installeret win2000 på mit Ddrev og forløbig ladet me linge på cdrev. Jeg vælger så automatisk win2000 ved opstart og det er noget der vil noget

hilsen og tak for hjælpen

Geert