Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. september 2001 - 23:46 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

VBA programering til Access

Jeg kunne egentligt godt tænke mig at komme igang med at lege lidt med VBA, men hvor skal jeg starte.

Programmer jeg evt. skal bruge.

Links til sider som har hjælp/forklaring.

Har kigget lidt rundt på M$.com men jeg render hele tiden ind i nogle ret store $$$$$ beløb, det kan da ikke rigtigt være meningen, ka det ??
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
24. september 2001 - 00:10 #1
Her er et sted med lidt godt.

The Access Web - Welcome
http://www.mvps.org/access/

Dr. Kaos
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2001 - 08:36 #2
Hi bojohansen> Well if you want to learn VBA prgramming then you dont need to have any other programs other than Access.
Then I would suggest that you get hold of a good book on VBA programming. Ther are many good books in both English and Danish. Take a look at bookworld.dk and search for VBA. Prices range from a kr.200 to kr.2000...

You could also start making you own program, and get help and tips here at eksperten.

Avatar billede mugs Novice
24. september 2001 - 12:38 #3
Forlaget Globe:
\"Grundlæggende programmering med VBA 6.0\" af Michell Cronberg. Kr 249,00 (1999).
Den kommer godt rundt i de grundlæggende definitioner. Har mange eksempler du kan relatere til din dagligdag.

Avatar billede mugs Novice
24. september 2001 - 12:43 #4
Er iøvrigt helt enig med Terry. Den bedste lærdom får du ved selv at lave et program, og så spørge her på siden, når du kører fast.

Jeg har nogle enkelte lektioner, jeg har brugt i andre sammenhænge. De går ud på, at du skal lave din egen database med relationer og hele den tyrkiske musik. Til sidst er der nogle enkelte grundlæggende VBA-programmeringer på et niveau hvor alle kan følge med. Er du interesseret kan du blot give svar her.

Du kan desuden få hele databasen, så er du fri for det grundlæggende.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. september 2001 - 12:52 #5
Jeg har bestilt \'VBA for dummies\' ( titlen lød til at passe til mig ;-) )

-->mugs
Jeg vil meget gerne hvis du vil maile det til mig :-)

bo@formor.dk
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. september 2001 - 01:08 #6
Har modtaget mail fra mugs, hvilket er ret godt materiale derfor den skæve point fordeling.

Tak for deltagelse.