Avatar billede bagge187 Nybegynder
23. september 2001 - 18:32 Der er 4 kommentarer

Blålig skærm?

Jeg har netop anskaffet mig en gammel PC som jeg havde tænkt mig at pifte lidt op.
Efter at jeg havde lagt Win98 ind og sat et lydkort i blev farverne på skærmen vist helt forkert.
Jeg satte lydkortet i et andet PCI slot og alt blev godt igen. Da jeg så skulle installere driverne til lydkortet gik det så galt igen og skærmen er generelt meget blå at se på. Jeg har fjernet kortet nu og formateret hardisken men uden resultat, selv i BIOS\'en er alt blåt. Hvad er der galt?
Avatar billede riversen Nybegynder
23. september 2001 - 18:34 #1
kan du teste med andet graffikkort og skærm?

tjek evt. om alle pins er ok på skærmkablet...altså ingen bøjede
Avatar billede bagge187 Nybegynder
23. september 2001 - 18:49 #2
Det er ikke skærmen den er galt med, for den virker fint på min anden computer. Jeg har ikke mulighed for at checke grafikkortet da det er indbygget i motherboardet
Avatar billede oniel Nybegynder
23. september 2001 - 19:56 #3
Sæt et andet grafikkort i og disable det indbyggede.
Det skulle du kunne gøre i BIOS (sikkert under et punkt der heder noget i retning af \"onboard periferials\")
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2001 - 06:59 #4
ja, det tyder jo på grafikkortet, hvis skærmen virker fint på anden pc. Hvad med en anden skærm på det \"defekte\" grafikkort?