Avatar billede moffedrengen Nybegynder
23. september 2001 - 15:42 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Winamp låser

når jeg sidder og hører musik, låser winamp nogle gange. og det er ligesomom at mit lydkort også låser. der kommer ihvertfald ikke noget lyd ud. hvad kan der være galt og hvodan laver jeg det??
Avatar billede static5k Nybegynder
23. september 2001 - 15:48 #1
Hmmm...det kan være pga. mangel på hukommelse. Skete tit for mig indtil jeg fik flere RAM. Hvor mange har du ?
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
23. september 2001 - 15:52 #2
kunne godt forestille mig det er det... den er nemlig ret gammel min maskine. 128 ram/400mhz
Avatar billede static5k Nybegynder
23. september 2001 - 15:55 #3
Så er det muligvis derfor. Har kørt Win98 på en 64mb/380mhz maskine og der skete det næsten hele tiden.

Så opgraderede jeg så jeg fik 160/380mhz og installerede Win2K. Derefter sker det ikke så tit, men den kan finde på at gøre det når jeg kører mange programmer.

Har du eller nogen konflikter med dit lydkort ? Evt. prøv at opdatere drivere.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
23. september 2001 - 16:18 #4
Hold da op.. 128 mb ram er mere end rigeligt!!

/MaverickQuazary
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
23. september 2001 - 16:20 #5
jeg har kørt med 98, har lige installeret 2K. og den gør det stadig. jeg prøver lige en lydkort opgradering.. eller se om der er snavs i installationen af kortet.det er jo win2k der har installeret det!
Avatar billede static5k Nybegynder
23. september 2001 - 16:21 #6
maverick_quazary > Kommer an på OS og hvilke programmer man kører.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
23. september 2001 - 16:35 #7
Han kører WinAmp under win95/98/me/2k/XP .. der er 128 mb ram til at kører winAmp rigeligt!
Avatar billede static5k Nybegynder
23. september 2001 - 16:38 #8
maverick_quazary > Ved ikke om du taler af erfaring eller ide, men jeg har erfaring med at Win2k er god til at suge hukkommelse og det går tit udover WinAmp eller andre audio effekter/programmer hvis ikke der er nok hukommelse.
Avatar billede static5k Nybegynder
23. september 2001 - 16:39 #9
Og det sker selv for mig med 160mb ram på en 2k maskine.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
23. september 2001 - 16:47 #10
Så må du have en ram igle siddende og suge et sted, har aldrig selv haft problemer med 128 mbram og winAmp på 2k.

/MaverickQuazary
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
23. september 2001 - 16:49 #11
for lige at vende tilbage til spørgsmålet.. hvordan kan jeg få det til at virke igen uden at skulle genstarte?
Avatar billede static5k Nybegynder
23. september 2001 - 16:53 #12
Prøv at købe flere RAM. Det hjalp hos mig da jeg nu bare kan lukke WinAmp og starte det igen. Før var jeg også nødt til at genstarte.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
23. september 2001 - 17:04 #13
ok.. venter lige med at lukke spørgsmålet til jeg har penge til flere ram.. skal jeg opgradere min cpu også? i så fald hvor meget?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2001 - 18:12 #14
512mb ram til win2k, vil jeg anbefale, så kan du køre så godt som alt på samme tid og samtidig høre musik uden prob, du kan få en 512 blok for ca 450 kr på www.edbpriser.dk
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
23. september 2001 - 23:36 #15
Det er jo sidst på måneden.. *g* må nøjes med en 256 klods. den kan jeg få til 249.. og i øvrigt, er http://www.datatel.dk det bedre.. og billigere sys jeg. desuden, er det godt for mig.. butikken ligger 1 km. herfra...
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2001 - 23:50 #16
hmmm.. ja ok, men edbpriser finder jo den billigste, og er god hvis du helst vil sidde her foran eksperten i stedet for at gå ud ;)
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
30. september 2001 - 20:47 #17
jeg har lige opgraderet. i den sammenhæng håbede jeg på at komme over problemet med winamp, men det er jeg ikke.. hvad fanden er der galt?? den vil ikke spille... =(