Avatar billede sookdeo Nybegynder
23. september 2001 - 00:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fra ME til ´98

Jeg har problemer med mit ME. Mit lydkort flipper trods nye drivere, ME kan ikke lukkes ned hver 2. gang,og mange andre problemer. Jeg kan ikke komme helt tilbage i ME og restore fra det tidspunkt hvor jeg installerede det. Hvorfor? Jeg har tænkt mig at installere ´98 igen. Kan jeg bare installere det oveni ME eller skal jeg formatere min harddisk og installere det fra bunden og hvordan gør man det?
Jeg er mest interesseret i at formatere min harddisk. Jeg har programmet Partition Magic Pro 6.0

PEDE
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. september 2001 - 00:55 #1
boot fra en win98 startdiskette og skriv format c: /s
så bliver disken formateret og system filerne overført og du kan installere win98 igen.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2001 - 01:05 #2
Så kan du blot formatere den partition med partion magic, som du har me liggende på, og herefter installerer windows 98
Avatar billede sookdeo Nybegynder
23. september 2001 - 01:07 #3
For at følge dit forslag, skal jeg så afinstallere ME inden, og hvor i processen skal jeg bruge Partition, hvis jeg vil dele min harddisk??

PEDE
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. september 2001 - 01:07 #4
kharder: han får næppe lov til at formatere sit c-drev INDE fra windows, som jo også ligger på c-drevet (typisk ihvertfald) :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. september 2001 - 01:09 #5
du kan ikke afinstallere winme med mindre du har bedt den om at lave backup af system filer dengang du opgraderede til winme!
du skal partitionere inden du går i gang med noget som helst andet!
Avatar billede sookdeo Nybegynder
23. september 2001 - 01:13 #6
kharder> hvis jeg formaterer den partion hvor ME ligger og installerer ´98 på denne, går det så ikke ud over ALLE de andre programmer jeg har liggende på de andre partioner??

PEDE
Avatar billede supermother Nybegynder
24. september 2001 - 12:42 #7
lav en ME boot disk, denne virker også til 98 installationen, boot derefter fra disketten og skriv format C:, brug evt f-disk hvis du oprette flere partitioner. Genstart og boot fra disketten igen og kør win98 cd\'en
Avatar billede sookdeo Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:40 #8
point!!