Avatar billede senj Nybegynder
22. september 2001 - 17:02 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

.AVI i god kvalitet

Hej

Jeg har nogle .avi film/klip som jeg gerne vil se i bedste kvalitet i fuldscreen. Når jeg laver det fullscreen er det grynet og ikke skide fedt at sidde og glo på ;-).

Findes der programmer der viser det i god kvalitet eller afhænger det også af mit grafikkort??

/senj
Avatar billede marz* Nybegynder
22. september 2001 - 17:10 #1
det afhænger både af dit grafikort, din prosessor kraft og dine indstillinger i din video player og din codec :)

er det avi, divx eller bare avi ?? på div x kan man ændre på kvaliteten

marz*
Avatar billede madizone Nybegynder
22. september 2001 - 17:12 #2
Hvis klippene bliver pixelerede så har du et gammelt grafikkort, og der kan et nyt grafikkort hjælpe med at gøre billedet blødere at se på.
Er billedet i forevejen blødt, men utydeligt, så er der intet at gøre.
Videon er nu en gang samplet i den kvalitet den er samplet i.
Selvom du indspiller et 20 år gammelt kasette bånd på CD, så får du jo heller ikke CD-kvalitet.
Avatar billede senj Nybegynder
22. september 2001 - 17:13 #3
Jeg har pentium2 350 mhz - 265 mb ram. Det er både avi og divx. Hvilke programmer skal jeg bruge fpr at få den bedste kvalitet?
Avatar billede xysto Nybegynder
22. september 2001 - 17:13 #4
marz\'>>Hvordan kan man ændre på kvaliteten i divx film??
Avatar billede xysto Nybegynder
22. september 2001 - 17:14 #5
Jeg mener ikke at der findes programmer der kan gøre det. Sørg som regel for at få film i divX så er de til at se på i fullscreen også!
Avatar billede fafnr Nybegynder
22. september 2001 - 17:14 #6
Ang. det program der har den bedste \"performance\" må det nok være \"The Player\" på http://www.divx.com
Avatar billede madizone Nybegynder
22. september 2001 - 17:16 #7
Windows Media Player 6.4 klare alting godt nok.

P 350?
Høj-opløsnings DivX kræver efter min erfaring minimum 500 MHz. Men hvis billedet er \"grynet\" og ikke hakker, så det ikke din computer der ikke kan følge med.
Det er måske dit grafikkort, man sandsynligvis bare videoen der er samplet i en \"dårlig\" kvalitet.
Avatar billede senj Nybegynder
22. september 2001 - 17:44 #8
Jeg forsøger mig lidt frem! Takker!