Avatar billede hope Nybegynder
22. september 2001 - 12:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Enhedshåndtering, konflikt i PCI Multimedia device

Geninstallering af drivere til højtaler. Geninstalleringen beder om Win98 cden som jeg så sætter i Discdrevet, men den vil stadig ikke installere den nye driver. hvad skal jeg gøre? heller ikke fra Win Update vil den downloade nye drivers
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 12:49 #1
Prøv evt at lade installationen søge i C:\\windows\\ eller c:\\windows\\system. Det hjælper tit ved en geninstallation.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. september 2001 - 12:49 #2
Du mener vel drivere til lydkort? Er det en IRQ konflikt? Hvilket styresystem?
Prøv at flytte lydkort til et andet pci slot.
Avatar billede webwally Nybegynder
22. september 2001 - 13:06 #3
Ok, nu ved jeg ikke lige hvor meget du har styr på!

Men du ved godt at når du sætter CD\'en i, så kan den ikke altid selv finde ud af at gå ind i mappen Win98 som ligger på drevet.

Dvs. at hvis dit CD-rom drev er E, så skal den have at vide at filerne skal hentes fra E:\\Win98
Avatar billede hope Nybegynder
22. september 2001 - 13:09 #4
webwally > det vidste jeg godt. virker ikke.

ufc > nej der \"mangler\" den nogle filer, siger den.

halifax > virker ikke.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. september 2001 - 15:38 #5
Det kunne så tyde på, at du behøver en reinstallering af dit styresystem, da du oplyser, der mangler filer. Du har stadig ikke oplyst hvilket du bruger. Win er nævnt i svar, så jeg antager det er Win95/98?
På nedenstående link kan du se en step by step guide til reinstall. af styresystem
http://www.windowsreinstall.com/
men det har du måske også forsøgt? Bruger du de originale driverfiler til dit lydkort, eller nyeste version fra lydkortproducentens hjemmeside.

Avatar billede hope Nybegynder
23. september 2001 - 07:55 #6
win98... nej, ikke en geninstallering. never mind, jeg finder ud af dte på en anden måde.

lukker...