Avatar billede ina Nybegynder
22. september 2001 - 11:12 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Computer er gået ned

Jeg var forleden dag igang med at samle min nye pc, og den startede også godt nok op, men lige pludselig begyndte den at hyle og efter det har jeg ikke fået noget billede på skærmen.Når jeg starter den lyser det på boardet, men der kommer intet frem1
Jeg har samlet Asus A7V133-C, Amd Thunderbird 1GB 266fsb,Crome Orb DUO462-2,256MB Pc-133 ram,3D-Xtreme TNT2 M64 grafikkort,mit floppydrev og diskdrev fra den gamle, 20,4 GB Maxtor harddisk 7200RPM
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. september 2001 - 11:15 #1
En kortslutning et eller andet sted!
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. september 2001 - 11:16 #2
Check lige om du har metalstag og skruer der holder bundkortet fast til kabinettet, erstat dem med nylonstag!
Avatar billede meinhoff Nybegynder
22. september 2001 - 11:18 #3
Bipper den stadig når du starter.....hvis ja, så beskriv bippene.

Meinhoff
Avatar billede nomiz Nybegynder
22. september 2001 - 11:20 #4
Ja, beskriv bippene
Avatar billede nomiz Nybegynder
22. september 2001 - 11:21 #5
Kan du høre om den tæller ram, og evt. booter? Er der overhovedet aktivitet på harddisken?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. september 2001 - 11:21 #6
Prøv lige at checke lydkort, grafikkort og netkort, se til at de sidder rigtigt nede i slottene.
Check også rammen, de skal også sidde helt nede!
Avatar billede ina Nybegynder
22. september 2001 - 11:21 #7
Den bipper 3 gange efter hinanden
Avatar billede ina Nybegynder
22. september 2001 - 11:24 #8
Hardisken aktiveres kun lige i starten, så synes jeg ikke jeg kan høre den mere
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. september 2001 - 11:25 #9
Check Grafikkort og Ram!
Avatar billede meinhoff Nybegynder
22. september 2001 - 11:25 #10
check hvilken bios type du har :

Award bios : 1 long, 2 short    video     video card not in slot integrated video card on motherboard not disabled before PCI video card installed bad video card      check installlation change IRQ  install another card to see if it works

AMI bois : 3 beeps    Base 64K RAM failure    problem with first bank memory

Meinhoff
Avatar billede ina Nybegynder
22. september 2001 - 11:28 #11
Kan det være, at CPU\'en er brændt af? Hvis ja, kan man så stadig starte den?
Avatar billede meinhoff Nybegynder
22. september 2001 - 11:31 #12
Nej - Hvis du fåe nogen af ovenstående beep, er det oz en af ovenstående fejl.

Jeg tror mest på at du enten:
1. ikke har sat gfxkortet ordentligt i slottet
2. Er kommet til at bøje ee af stikkene/fjedrene i dit agp-slot.
3. Dit gfxkort er defekt

Meinhoff
Avatar billede ina Nybegynder
22. september 2001 - 11:34 #13
Jeg siger tak, nu vil jeg lige kigge det hele igennem een gang til
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. september 2001 - 11:49 #14
Tak for pointene, held og lykke med at finde fejlen der nok ikke er så slem!

www.fotx.net/retaxes