Avatar billede amddilling Nybegynder
22. september 2001 - 01:42 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

ADSL

Hvis man har en adsl forbindelse med 512/128, og man uploader med fuld speed så bliver ens download mindsket med det som man uploader med ikke. Upload og download løre da ikke uafhængigt af hianden vel. Jeg har TDC
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. september 2001 - 01:45 #1
De \"burde\" køre uafhængidt, men gør det ikke helt.
Men din downstream bør ikke falde ret meget af at du uploader..

//Anders
Avatar billede smiske Nybegynder
22. september 2001 - 01:45 #2

  Jo de kører (i teorien) uafhænigt af hinanden. Når jeg siger i teorien så er det fordi når du downloader eller uploader skal du have svarpakker tilbage. De tager selvfølgelig også lidt!!! af båndbredden.
  Men det korte svar er, jo de kører uafhængit af hinanden :o)

Avatar billede freeman Nybegynder
22. september 2001 - 01:45 #3
Det køre uafhængig af hinanden. Jeg har selv en 512/128 hos TDC !
Avatar billede smiske Nybegynder
22. september 2001 - 01:46 #4

Satans som du kommer før mig hele tiden Anders.*GG* det var bare lige en kommentar.*GG*
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. september 2001 - 01:49 #5
smiske -> hehe, det er jeg virkelig ked af...
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 01:52 #6
Desvære sådan er adsl engang konstrueret, begge dele skal ud og ind af samme hul, så derfor vil der ske en forminskning.
Avatar billede mmmmn Nybegynder
22. september 2001 - 01:58 #7
Gør det nogen som helst forskel om man har et 1meg modem eller en cisco router ?
altså med hensyn til upload/download-hasting....

det er mere fordi min downloadhastighed hos CC falder fra ca. 60 kb/s til 5-15 kb/s når jeg uploader med sølle 10-15 kb/s.

er det mit 1meg modems skyld?

hvis jeg får klart svar - skal jeg nok give point i et nyoprettet spm :)

Avatar billede smiske Nybegynder
22. september 2001 - 02:03 #8

Til mmmmmmmmmmmmm

Uden at være sikker vil mit bud være ja, jeg kører med en Cisco 677 router og min kører gerne med fuld knald op og ned samtidig.
Jeg mener dit moden kører på USB port, right??? Mit gæt er det er der begræsningen ligger.

Avatar billede anjep Nybegynder
22. september 2001 - 02:04 #9
Du vil aldrig kunne komme udover at det vil gå en smule ud over din DL når du UL da de ADSL forbindelser vi alm. mennesker får ikke køre full duplex fx. 2mbit DL/UL så er det en 2mbit.
Avatar billede anjep Nybegynder
22. september 2001 - 02:05 #10
>>smiske Der er ikke nogen begrænsing i USB da det kan køre 11 mbit.
Avatar billede japtus Nybegynder
22. september 2001 - 02:05 #11
>>mmmmn>>
Hvad din download hast. er i kb/s kommer helt an på hvilken opkobling det sted du downloader fra har ... jeg var selv ud for det samme med ADSL 256/256 hvor den downloadede med 4.6 kb/s ...
Dette skyldtes en dårlig eller langsom forbindelse hos den man downloader fra.
Ud over dette har afstanden til downloadsitet også meget at sige.... Det tager længere tid at hente fra Texas end det gør at hente det samme fra Kbh.
Avatar billede anjep Nybegynder
22. september 2001 - 02:09 #12
>> japtus du kan da ikke sige at tager længere tid fra Texas hvis nu det er en hurtigere server!!!
Avatar billede japtus Nybegynder
22. september 2001 - 02:10 #13
anjep

Ok tid er nok ikke lige det rigtige ord ....
Det jeg mener er at der komme mere \"støj\" på \"linjen\" jo længere væk serveren der downloades fra, står.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 02:12 #14
1 meg modem arbejder forholdsvis hurtigere, når der er 2 pcer tilsluttet. Mærkelig nok kan begge downloade med den max beskrevet hastighed samtidig, hvorimod enkelvis overskrides denne maxhastighed i forbindlese med downloas af programmer tit med op til mellem 50 og 75 %.
Avatar billede anjep Nybegynder
22. september 2001 - 02:18 #15
>>kharder Har det ikke noget med at det ikke er ATM udstyr de bruger på centralen så de ikke kan styre båndbreden så godt?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 02:23 #16
Kikker lige på de tal der nævnes omkring up og download

1 meg modem 128/386(434) 16 - 20 up og 60 - 75 down er normalen hos mig. Det tyder altså på med en 128/512, at der må være støj eller ligen på linjen, måske er netinstillingerne ikke justeret helt i top. SmartIBoost ligger på expert ftp servern , prøv at se hvad det program kan gøre ved din forbindelse mmmmn , det kunne være du kunne få lidt mere skup på.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede mmmmn Nybegynder
22. september 2001 - 02:26 #17
jeg vil lige skynde mig at tilføje at jeg selvfølgelig er opmærksom på at stedet jeg henter fra kan være synderen. MEN - tro mig - det er i mit tilfælde IKKE problemet :-)
\"hastighedsproblemet\" har stået på i mange måneder - og det ligemeget hvor jeg downloader fra.

Et eksempel: jeg har downloadet med 60 kb/s i et par timer - \"pludselig\" dl jeg med 5-15 kb/s fordi en person dl fra mig.
(ovenståenede eksempel er sket MASSER af gange - i ALLE (ALLE!) mine internetprogrammer.))

så skulle det vist være slået fast ;-)

Avatar billede anjep Nybegynder
22. september 2001 - 02:31 #18
>>Har du tweak\'et din reg-database, måske det hjælper!!!

Hvis ikke tjek www.tweak.dk
Avatar billede mmmmn Nybegynder
22. september 2001 - 02:32 #19
kharder: pudsigt du siger det med at hastigheden når man har 1meg modem er 50-75 % hurtigere end den af CC angivne. Det er min faktisk.
det kunne da være jeg skulle prøve det med 2 pc\'ere som du siger-  bare for at presse citronen yderlige :-)
men med et netkort i hver maskine og ET 1 megmodem og en normal simpel hub - så kan det da ikke lade sig gøre at dele forbindelsen mellem de to computere vel ? (dette her er også et nyt spm - som der nok skal blive givet ekstra point for!!)
Avatar billede mmmmn Nybegynder
22. september 2001 - 02:33 #20
jeg har set på flere tweak sider og programmer - og dengang så det ud til at min forbindelse/regsettings etc var konfigureret \"optimalt\".
men jeg dobbelttjekker så lige tweak.dk m.f. :)
Avatar billede mmmmn Nybegynder
22. september 2001 - 02:40 #21
og tjekker samtidig smartiboost :)
Avatar billede mmmmn Nybegynder
22. september 2001 - 02:42 #22
kharder: smartiboost:
når jeg starter exe-filen sker der umiddelbart ingenting... skal jeg tolke det som at programmet allerede har optimeret mine dsl-indstillinger ?
Avatar billede mmmmn Nybegynder
22. september 2001 - 02:46 #23
ups - sorry - jeg sover - jeg ser nu det kører i menu-linjen, sorry :) altså smartboostprogrammet...
Avatar billede dribble Nybegynder
22. september 2001 - 19:10 #24
he he....jeg har en 1024/256 TDC og efter jeg installeret IE 6.0 kan jeg downloade med cirka 1,5 Mbit.....og JO jeg download med 1,5 mbit, men kun når jeg høre 2 downloads samtidigt. :o) by the way...jeg har tjekket med test filer osv.
Avatar billede anjep Nybegynder
23. september 2001 - 03:42 #25
>>Dribble hvad køre du i et FTP program???