Avatar billede amari Nybegynder
21. september 2001 - 19:29 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ikke finde webserver

Jeg prøver at udgi vores 1.hjemmeside, men når jeg har klikket på Udgiv Websted, og indskrevet vores www.navn så kommer der en boks op, der fortæller, at der ikke blev fundet en webserver på vores www.navn på port 80.  Det firma, hvor vi har vores webhotel, har gennemgået deres del, og siger at det virker, og at det derfor er nogle opsætninger i Frontpage selv, der ikke er i orden.  Hvad gør jeg ???
Avatar billede amari Nybegynder
21. september 2001 - 19:46 #1
Tilføjelse:I boksen står der efter det m port80:kontroller at navnet på web-serveren er gyldigt (dt har jeg gjort,og det er det), og at proxy-instillingerne er angivet korrekt. -Hvad er proxy-indstillinger, hvad skal de korrekt være,hvor indstiller jeg dem etc ?
Avatar billede suha Juniormester
21. september 2001 - 20:52 #2
Det er lang tid siden, jeg har arbejdet med FrontPage, men jeg kan godt huske, at FrontPages standard indstilling er til port 80, dvs, at FrontPage er instillet til at oploade og det skal du jo ikke endnu. Du skal sikkert først gemme din hjemmeside på harddisken, indtil den er færdig og klar og herefter kan du oploade den via et FTP-program til din server.
Du skal ændre port 80 til det drev, du vil gemme på. Jeg kan ikke lige huske hvordan, men det er i starten af programmet på siden, hvor du kan se, at FrontPage gemmer til port 80.- prøv dig frem, -det kan lade sig gøre. Held og lykke
Avatar billede francke Nybegynder
21. september 2001 - 21:30 #3
Spørger den ikke efter brugernavn og password?
Avatar billede suha Juniormester
21. september 2001 - 22:53 #4
Jeg formoder det er FrontPage98 vil taler om ?
Jeg har aldrig brugt brugernavn eller password, mon ikke kun det skal bruges, hvis man er startet på det?
M.h.t. spørgsmålet \"port 80\", har jeg lige kigget efter i min manual og \"port 80\" ændres til anden adresse (eks. C-drev) på siden \"New Frontpage weeb\" på knappen \"CHANGE\" (under \"Choose a title for your FrontPage web: herefter kommer \"Change Location\" frem og man indstaster stien, hvor man vil have sine hjemmeside liggende. Eks., hvis det er på C-drevet:
C:\\data\\hjemmeside\\navnet på hjemmesiden.
Avatar billede slyng Nybegynder
22. september 2001 - 09:59 #5
Du kan prøve at gå på webhotellet med FTP for at se om port nummer og Bruger/Password er korrekt. Du har formentlig modtaget nogle upload informationer fra webhotellet og fulgt dem? Og du er sikker på at webhotellet understøtter FPSE (server extentions)? Ellers kan du jo bruge FTP til at uploade. Jeg går ud fra at din nye hjemmeside er gemt på C: da det jo er første upload...

For at bruge FP til upload er det jo nødvendigt at hotellet understøtter FPSE og det er absolut ikke alle der gør det.

Kender du FTP?
Avatar billede amari Nybegynder
22. september 2001 - 19:07 #6
Det der m pointene har jeg ikke lige sat mig ind i. Men tak for jeres svar, som ledte mig ind i fsk nye muligheder.  Jeg har arbejdet på sagen hele dagen, og nu virker det! Ikke uden hjælp fra en hotline. Først fjernede jeg FrontPageExtensions fra mit webhotel, siden fjernede jeg af-vinklingen af Brug Proxyserver i kontrolpanel/egenskaber for internettet/LANindstillinger. Og så fandt jeg ud af, at jeg havde omdøbt forsiden, så den ikke hed Index.htm mere, det gik åbenbart ikke, den ku ikke vise billeder så,så den døbte jeg tilbage til index.htm igen. Efter disse ting, og meget der ikke gjorde nogen forskel, fik jeg sitet på nettet, og selvom den stadig siger fejl 550, fungerer det hele. Det er iøvrigt FrontPage 2000 jeg bruger. Og mht navn-og adgangskode, kom jeg ikke så langt igår som til at den bad om det, men det har den gjort i dag.