Avatar billede nuker.dk Nybegynder
06. februar 2000 - 20:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gemme Data i et script

Hvordan kan man i Visual Basic gøre sådan at programmet kan gemme data som brugeren har indtastet før han afslutter programmet ?

Der kan blive 200 point xtra for et godt svar !!!!!!!!
Avatar billede holmager Nybegynder
06. februar 2000 - 21:05 #1
er koden webbaseret ?

ellers skal du gøre det at dine indtastningsfelter reagerer henholdsvis ved onfocus og focusoff.
således at når bruger ved hjælp af tabulator springer til næste felt så gemmes dataene straks.
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
06. februar 2000 - 21:57 #2
Dataen skal være der når man åbner det igen !
Avatar billede sjensen Nybegynder
07. februar 2000 - 01:28 #3
Nuker.dk,

Der er mange måder at gøre det på:

1. Hvis det bare er et simpelt skærmbillede hvor der er indtastet nogle data i nogle felter, og de skal gemmes til næstegang programmet startes, hvorefter de samme data læses ind og kan rettes, kan du gøre det med en simpel tekstfil du åbner, skriver en linie for hvert datafelt og lukker filen igen. Når programmet startes åbner du så filen (hvis den findes) læser linierne og viser dataene i felterne. Du skal selvfølgeligt gemme dine data lige inden programmet lukkes, d.v.s. når brugeren har trykket på luk eller exit eller hvad du kalder den knap der afslutter programmet.

2. Hvis der er flere records, forstået sådan at man skal kunne gemme de data der er i skærmbilledet, blanke alle felterne, indtaste nogle nye data og gemme dem også, o.s.v. så skal du bruge en datafil med flere records, eller endnu bedre en database, f.eks. Access.

Dermed skal brugeren også kunne finde de enkelte records frem igen og rette dem for derefter at gemme dem igen.

Er det noget i den stil du tænkte på ?

sjensen
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
07. februar 2000 - 20:12 #4
Sjensen.... Jeg tror nok det er noget over i retningen af 2
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
14. februar 2000 - 21:10 #5
Jeg gider ikke vente på et svar mere =) det er vist bare æreveligt *S*