Avatar billede muffegris Nybegynder
20. september 2001 - 10:58 Der er 51 kommentarer og
2 løsninger

Fortsat problem med 2 MX!!!

Jeg kan ikke finde ud af hvordan man ser om ens kort er et MX 200 eller 400, det står ikke nå man rebooter, men der står noget med 32 mb RAM!!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 11:02 #1
prøv at hente WCPUID her:
http://hp.vector.co.jp/authors/VA002374/src/whats.html

det kan detecte grafikkort.
Avatar billede bjarte Nybegynder
20. september 2001 - 11:02 #2
har du 32 mb ram er det 200 mx, er det 64 er det 400... så enkelt er det egenlig
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 11:05 #3
bjarte: MX 400 fåes også i 32MB udgave!
http://www6.tomshardware.com/graphic/01q2/010502/mx400-01.html
Avatar billede bjarte Nybegynder
20. september 2001 - 11:10 #4
krimrosgaard.. visste ikke d.. ;) så hadde eg feil der ... men mener fortsatt at det stort sett  vil være 32-->200 og 64--> 400 ...
stort sett..  men prøv linkene til krimsosgaard
Avatar billede muffegris Nybegynder
20. september 2001 - 11:23 #5
Hva er den øverste link???
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 11:36 #6
det er et program til at identificere din hardware. se screenshots her:
http://hp.vector.co.jp/authors/VA002374/src/info.html
Avatar billede muffegris Nybegynder
20. september 2001 - 11:41 #7
hvilke en af dem skal jeg så hente???
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 11:53 #8
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 12:27 #9
Det er hverken mx 200 eller mx 400

Det er simpelthen et Geforce 2 MX

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 13:00 #10
klatten: hvor ved du så det fra?
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 13:03 #11
Fordi det ikke står under opstart
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 13:07 #12
det kan du da ikke regne med! jeg har selv et WinFast GeForce 2 MX og der kan jeg se under opstart at der står \"WinFast GeForce 2 MX Bios etellerandet\"
såeh..dén holder ikke.
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 13:12 #13
Ja, og jeg har et mx400, hvor der under opstart står, at jeg har et Geforce 2 mx 400....og på min mors pc står der under opstart, at hun har et Geforce 2 mx 200 (hvilket naturligvis også er tilfældet).

Muffegris skriver, at der ikke står noget, og så må jeg jo konkludere, at han hverken har mx400 eller mx200.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 13:15 #14
og jeg har et geforce 2mx hvor der under opstart står at det ER et geforce 2 mx. så vil du måske konkludere at han slet ikke har noget grafikkort?
som sagt, du kan ikke bestemme typen udfra at der ikke står noget under opstart. enten skal han bruge et program som jeg linker til øverst, eller han skal åbne computeren og se hvad der står på chipsettet på grafikkortet.
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 13:51 #15
Jeg forstod egentlig på spm, at der stod \"Geforce 2mx 32 mb\" under opstart...men ok, hvis der udelukkende står noget med 32mb..såååh?!?!?

Muffegris...hvad står der helt præcist?

Avatar billede ykok Nybegynder
20. september 2001 - 15:38 #16
Der findes en model simpelhen kaldet: Geforce2 mx. Vel og mærke uden 200 eller 400. Kortet ligger lidt under mx 400 i ydelse, men ikke bemærkelsesværdigt.

Se:
http://www.hardwareonline.dk/vis_test.asp?tID=80&s=1
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 15:42 #17
ykok: ja, det ved vi godt. (jeg har selv sådan et) hans problem består i at få indentificeret kortet, kort og godt.
Avatar billede muffegris Nybegynder
20. september 2001 - 15:45 #18
Der står helt præcis:

3D Prophet II MX DUAL DISPLAY VGA BIOS
Version bla bla bla...
Copyright Hercules bla bla bla...
32.0 mb RAM

Og jeg kan ikke se på chippen, da der sidder kølerripper eller hva det nu er de hedder!!
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 15:50 #19
Jamen så tillykke med Geforce 2 MX
Hverken mx 200 eller mx 400

Her er dit kort http://europe.hercules.com/support/supportf.php?lk=H5
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 15:51 #20
her:
http://asia.hercules.com/mediaroom/press/3dp2_mxddv.html

det er et GeForce2 MX chipset du har!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 15:52 #21
klatten: dit link havner på en side med drivere?
Avatar billede muffegris Nybegynder
20. september 2001 - 15:55 #22
Ja ok, men det var fordi jeg fik at vide at hvis jeg havde et MX 200, kunne jeg lige så godt smide det ud!!! Det er fordi at Max Payne hakker i laveste opløsning på min 950 MHz Athlon!!! Jeg har hentet den nyeste driver så jeg aner ik hva der er galt??????
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 15:57 #23
Øhh...ja det har du da også ret i.
Men det er da i det mindste driverne til det kort han har :-)
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 15:58 #24
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 16:01 #25
Minimum Requirements:

450MHz AMD / Intel Processor
96 MB RAM
16MB Direct3D Compatible Graphics Card

Recommended System:

700 MHz AMD / Intel Processor
128 MB RAM
32 MB Direct3D Compatible Graphics Card

Generic requirements:

DirectX 8.0
DirectSound compatible sound card

.....
men du skulle egentlig lige oprette et nyt spm til dette!
Avatar billede muffegris Nybegynder
20. september 2001 - 16:08 #26
Jamen jeg har skam 128 mb-RAM, men ville det hjælpe med 256 xtra??? Lige noget helt andet. Hva sker der når jeg ik har flere point at gi???
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 16:10 #27
check evt. at din bios er sat op til at køre med 4xAGP
det vil altid hjælpe at stoppe mere ram i, men hvis det hakker i allerlaveste opløsning, er det nok ikke udelukkende ram der mangles.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 16:11 #28
når du ikke har flere point at give af, er det på tide at du selv svarer på andres spørgsmål, så du får tjent nogen igen :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 16:12 #29
har du installeret nyeste directx8.0a også?
Avatar billede muffegris Nybegynder
20. september 2001 - 16:17 #30
Nej, men skulle det da være derfor at det hakker sådan??? Jeg har kun 8.0!! Og den ER sat til at køre med 4X AGP! kan deer simpelt hen være tale op en defekt i kortet?? Vil det sige at når jeg ik har flere point, ka jeg ik oprtette flere spørgsmål:( ???
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 16:27 #31
for at kunne sige om kortet evt. er defekt, kan du jo prøve at sætte det over i en anden pc hvor spillet kører ordentligt! hvis spillet så begynder at hakke med DIT grafikkort i, er der en begrundet mistanke om at kortet måske er defekt.
du kan evt. prøve at bruge Detonator drivere istedet for de originale!
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 16:28 #32
jo, du kan godt oprette spørgsmål selvom du ingen point har men du kan ikke give nogen point!
Avatar billede muffegris Nybegynder
20. september 2001 - 16:35 #33
Til: Klatten og kimrosgaard: Det må vist være svar nok, jeg giver jer 30 point hver! Tak for hjælpen!!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 16:38 #34
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 20:50 #35
Takker også....:-)

I morgen har du jo også 5 point igen og som rosgaard siger, så må du forsøge at tjene nogle point. Følg evt med i \"Fri Debat\"; der er der altid gode muligheder!
Avatar billede muffegris Nybegynder
20. september 2001 - 20:56 #36
Mange tak for det råd!!!
Avatar billede muffegris Nybegynder
20. september 2001 - 21:26 #37
Der var vel ik lige nogen der kunne sige om det ville hjælpe at sætte en blæser på!
Avatar billede klatten Nybegynder
21. september 2001 - 07:18 #38
Er der da meget varmt i dit kabinet?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. september 2001 - 08:51 #39
hvis du har mistanke om at dit grafikkort er for varmt kan jeg da kun anbefale at købe en blæser til det!
Avatar billede klatten Nybegynder
21. september 2001 - 08:56 #40
Ville da synes, at det så er bedre med en kabinetblæser.
Grafikkortet er vel kun for varmt hvis:
1. det er OC
2. kabinet er for varmt
3. grafikkort er defekt

En kabinetblæser gavner jo samtidig køling af HD osv.
Avatar billede klatten Nybegynder
21. september 2001 - 08:56 #41
Rosgaard > din mening hertil !?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. september 2001 - 09:00 #42
klatten: du har glemt én detalje :)
4. køleprofilen på grafikkortets chipset er ikke monteret ordentligt eller sidder løs.

det kan give gode resultater at skifte køleprofilen ud med en blæser i stedet.
men ellers har du ret :)
Avatar billede klatten Nybegynder
21. september 2001 - 09:11 #43
Ja ok, men det går vel også under \"defekt grafikkort\".

Hvis det er tilfældet: er der stadig garanti på kortet, Muffegris?

Held og lykke med det (også med at tjene point)!
Avatar billede whiz Nybegynder
21. september 2001 - 11:59 #44
mit asus geforce 2mx KRÆVER en blæser i spil max payne, ellers går ned inden for 10min. Ingen overclocking, rimlig temperatur i kabinetttet, jeg tror ikke der er fejl på kortet. Jeg har løst problemmet ved at sætte en slotcollet lige under kortet. Jeg gider ikke købe en køler da jeg aligevel engang(snart?) skal ha nyt kort.
Avatar billede muffegris Nybegynder
21. september 2001 - 13:38 #45
Whiz >OK, hva er slotcollet??
kimrosgaard > nok lidt dumt, men hva er OC??

Men der er nemlig ingen blæser, der kun de der metal-riller (jeg ka ik huske hva de hedder!) Jeg fik nemlig sat en blæser på mit gamle geforce fordi pc\'en frøs! Den gamle var defekt! Nu kører kortet som en drøm!!!
Avatar billede klatten Nybegynder
21. september 2001 - 13:41 #46
OC betyder OverClocke
\"at øge frekvensen\" og dermed hastigheden.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. september 2001 - 13:43 #47
slotcooler = er en blæser der skal sidde ved et pci/isa slot. altså ikke nede i, men spændes fast med en skrue på rammen til bagsiden af kabinettet.
OC = Over Clocket
Metalriller = køle-profil i aluminium/sølv/kobber
Avatar billede muffegris Nybegynder
21. september 2001 - 13:48 #48
Nåå overclockning!! yes yes :) Ej det har jeg ik gjort! Når jeg begynder med sådan noget plejer ting som regel at gå i stykker =)
Jeg har dermed køleprofil, men sku det ik være nok??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. september 2001 - 13:50 #49
ikke nødvendigvis. en blæser er mere effektiv
Avatar billede klatten Nybegynder
21. september 2001 - 13:51 #50
Jo, det skulle være nok med mindre den ikke sidder ordentlig fast eller der er for varmt i kabinettet. En slotcooler er nok en god idé!
Avatar billede muffegris Nybegynder
21. september 2001 - 14:14 #51
Men cpu temp. er kun 44 grader!!
Der er ik andet for at jeg må prøve at sætte det \"defekte\" kort i den gamle com. som virker!!! Jeg skriver nok højst sandsynligt tlibage!! Men fortsat tak for hjælpen, kimrosgaard og klatten :) !!!
Avatar billede muffegris Nybegynder
21. september 2001 - 23:08 #52
OK, nu har jeg prøvet at bytte tingene lidt rundt. Til at starte med sad der følgende ting i min gamle com på 300 MHz:

geforce 1 se (3D Prophet)
gammel KFC skærm!!

Følgende punkter blev så gjort:

1. jeg skiftede først KFC-skærmen ud med sony E200 skærmen fra den ny com (Den begyndte at flimre og hyle på den ny com, skulle helt ned i 60-70 hertz for ikke at flimre. Her er spm: http://www.eksperten.dk/spm/111377 )
Det virkede fint! Ingen problemer der.

2. Derefter puttede jeg geforce 2 mx kort i i stedet! Der gik det galt! Skærmen begyndte at flimre og hyle når den fik \"for meget hvid farve\"

3. Så lod jeg det ny kort sidde i med skiftede skærmen ud med den gamle igen. Nu var der ikke nogle problemer.

Noget tyder på at 2 mx\'eren og sony E200 ik vil køre sammen. (Max Payne kørte lige så dårligt som på den ny med 2 mx\'eren)

Hva tror I det ka være: kortet el. skærm????
Avatar billede muffegris Nybegynder
21. september 2001 - 23:12 #53
Altså her er resultaterne på 300 MHz com:

1. geforce 1 se + Sony E200    --OK--
2. geforce 2 mx + KFC skærm    --OK--
3. geforce 2 mx + Sony E200    --virker ikke--

hmmmmmmmmm.........