Avatar billede dearjoachim Nybegynder
20. september 2001 - 00:10 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

US keyboard -> DK?

Hvordan anvendes et US-keyboard til at skrive æ,ø og å?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 00:15 #1
De nationale tegn kan du jo ikke se på et US keyboard.

Ellers må du ind i Internationale stillinger og finde Dansk keyboard og danske mål
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 00:16 #2
Du kan også vælge Keyboard i kontrolpanelet og finde dansk keyboard!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 00:17 #3
Internationale indstillinger finder du også i kontrolpanelet!
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
20. september 2001 - 00:24 #4
jo, men derved kommer jeg jo til at mangle de tegn, der i US ligger hvor dansk æ, ø og å ligger. Jeg forestiller mig at tildele fx F9, F10 og F11 de danske tegn. Alternativt skal man jo til at finde klistermærker til alle de taster der adskiller DK og US layout!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 00:32 #5
Ja, det er lidt af et problem, i gamle dage måtte jeg også ty til klistermærker ;o) eller også kunne man huske at backslash var Æ osv.

Smut ned i Netto, de har Keyboard i øjeblikket til 100 kr. tror jeg! Det er udvidet tastatur med alle mulige ting og og sager på!
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
20. september 2001 - 00:35 #6
ja, det er bare så fandens bøvlet at slæbe rundt på, når man nu har investeret i en lækker lille bærbar... ;-(
Avatar billede jespernaur Nybegynder
20. september 2001 - 00:39 #7
Man kan genskabe de fleste internationale bogstaver hvis man kender deres
tegnkoder, som følger:

Hold <ALT> nede, tryk en 4-cifret kode på \'keypad\'-tasterne
tilhøjre på tastaturet (NUMLOCK skal lyse):

æ 0230
ø 0248
å 0229
Æ 0198
Ø 0216
Å 0197

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 00:39 #8
Hehe, ja så er du på den, du må lære alle tegnene uden ad ;o(

Der er ikke meget plads at rutte med på en bærbar, så det kan knibe med klistermærker, de skal jo ikke dække over de amerikanske eller hvad!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 00:40 #9
Ellers kan jeg anbefale en Dymotang, de er ikke så dyre!
Avatar billede makse Nybegynder
20. september 2001 - 01:26 #10
Kontrolpanel > Tastatur > Sprog - Tilføj Dansk
Og brug så f.eks. CTRL-Shift til at skifte imellem dem.

Det vil jeg da mene, er det nemmeste.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 09:54 #11
makse> Problemet er at det er en bærbar og klistermærker er vidst ikke lige sagen ;o)

dearjoachim > Du skulle overveje tastaturet fra Netto, du skal bare have en ny udvidet taske til det slæbbare ;o)
Avatar billede makse Nybegynder
20. september 2001 - 09:58 #12
Nja, man kan vel hurtigt huske hvilke der er ÆØÅ.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
20. september 2001 - 13:09 #13
Joeh, der er da kommet nogle fine perspektiver på fingerrutiner, logistik og slagtilbud...
Tak-Tak ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 13:13 #14
Tak selv for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes