Avatar billede tigerroad Nybegynder
19. september 2001 - 18:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Printer Kabel mellem to PC\'er

Er der nogen der kender et \"godt\" program til at overføre filer mellem to computere ved hjælp af parallelkabel. Min ven har en meget gammel bærbar som kun har parallelport. Jeg har kabel mangler bare program.....
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. september 2001 - 18:05 #1
Jeg kan huske at Norton Commander kunne gøre det! Ellers er der en indbygget funktion fra Win95 og op der kan udveksle filer mellem seriel og parallel kabel!
Avatar billede tigerroad Nybegynder
19. september 2001 - 18:08 #2
ja det har jeg godt nok prøvet men hans bærbar kører 98 og jeg kører win2000 og win95. Det virker ikke ordentligt ellers mangler jeg hjælp til hvordan
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. september 2001 - 18:09 #3
Hvordan virker det ikke? Hvad er problemet?
Avatar billede tigerroad Nybegynder
19. september 2001 - 18:12 #4
som jeg har forstået det skal man lade den ene være server og den anden kan man sætte til at lytte efter signal. Det virker også godt nok men derefter bliver jeg bedt om at skrive navnet på server computeren og derefter sker der ingenting ingen forbindelse
Avatar billede jhol00 Nybegynder
19. september 2001 - 18:12 #5
I windows 98 og 2000 er der jo en \"direkte kabelforbindelse\" mulighed - hvorfor ikke bruge den?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. september 2001 - 18:15 #6
jhol00:> Det er ligesom den vi snakker om!
tigerroad:>Hvis 2000 fungerer som \"server\" skal du huske at aktivere gæstekonto!
Avatar billede tigerroad Nybegynder
19. september 2001 - 18:31 #7
Okay hvordan gør jeg så det. kan du ikke give en mindre udførlig beskrivelse
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. september 2001 - 18:33 #8
Jo da ;-) Du får den på engelsk
Control panel -> Administrative Tools -> Computer Manegement -> Local User and Groups -> Her vølger du groups -> Guest Account -> Gå ind på egenskaber for Guest account ->Fjern hakket i Account disabled!
Avatar billede teknik Juniormester
19. september 2001 - 18:45 #9
Det \"svære\" i det trick er, at kabelet ikke skal være et \"straight through\" kabel.
Der skal krydses lidt selektivt.
Se forbindelsesdiagrammet her:
http://www.adfa.oz.au/Hardware/PINOUTS/interlink.html

Et godt program til at håndtere forbindelsen er Fastlynx eller \"FX\".
Jeg har selv brugt det en hel del førhen.
Programmet er Shareware.
En demo kan downloades her :
http://www.checkmark.com.au/ftp/fastlynx/Fx32Demo.exe

mvh  :-)
Teknik
Avatar billede madskp Nybegynder
19. september 2001 - 18:58 #10
I mellem win2000 og win98 er det meget svært hvis ikke næsten umuligt at få direkte kabelforbindelse til at virke. jeg prøvede på et tidspunkt at guide en igennem det i et spørgsmål herinde og vi kom begge frem til at det faktisk ikke unne lade sig gøre (tager jeg fejl??).
Jeg vil derimo sige at der er meget større chance for at få det til at virke melle win95 og win98.
Det omtalte spørgsmål er http://www.eksperten.dk/spm/74722
måske er der noget i det du kan bruge!
Avatar billede teknik Juniormester
19. september 2001 - 19:06 #11
>>madskp
Der var i hvert fald én væsentlig ting. Det er den med NetBEUI.
Jeg er ret sikker 90%+ på at \"Direkte kabeltilslutning\" kun fungerer når NetBEUI er installeret.
\"FX\" kræver ikke nogen netværksprotokol installeret for at køre en kabelforbindelse.
Avatar billede madskp Nybegynder
19. september 2001 - 19:13 #12
-> teknik

ja den med Netbui er jeg faktisk ikke helt swikker på. har før kørt det mellem to win95 maskiner med kun ipx protokol
Avatar billede tigerroad Nybegynder
19. september 2001 - 19:15 #13
Ok jeg vil prøve det forskellige muligheder giv mig lidt til at svare TAK
Avatar billede tigerroad Nybegynder
19. september 2001 - 21:11 #14
Fastlynx kører mellem win2000 og win95 uden nogen problemer mange tak
Avatar billede teknik Juniormester
19. september 2001 - 23:13 #15
Ok - takker for points!