Avatar billede highque Nybegynder
19. september 2001 - 17:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Reperation af harddisk med defekt printplade

Titlen siger næsten det hele. Jeg har en Fujitsu harddisk med defekt printplade. Det vigtigste er informationerne på den, men lad nu være med at foreslå at sende den ind til datarekonstruktion til 10.000kr. Er det ikke muligt at udskifte printpladen på en harddisk? Hvis ja, hvor kan jeg få det gjort. Jeg kan ikke få det gjort her i de lokale computerforretninger.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
19. september 2001 - 17:43 #1
Du kan med meget god sandsynlighed IKKE selv gøre noget ved sagen. Hvis du vil have en chance, skal du sikkert kontakte fujitsu importøren, der nok har mulighed for at se dypere på problemet. Alternativt kan du jo købe en identisk disk og flytte printet - men held og lykke med den operation - jeg turde ikke gøre det!

Jeg tror desværre ikke, at du helt slipper for at betale.
Avatar billede highque Nybegynder
19. september 2001 - 18:04 #2
Jeg regner også med at betale, men det burde være muligt at slippe med prisen for en ny harddisk af samme slags og måske en timeløn til reperationen?
Avatar billede superib Nybegynder
19. september 2001 - 18:04 #3
Jeg ville give jhol00 ret...
Avatar billede jhol00 Nybegynder
19. september 2001 - 18:08 #4
jeg er helt sikker på, at skidtet kan repareres, men som jeg siger, skal du til importøren for at forhøre dig. De kan sikkert guide dig den rigtige vej. Ellers må du have fat i nogle rigtige elektronik freaks - men det er risikablt, idet der ikke er nogen garanti for succes. Og jeg tror altså, at det er en one-time only chance!

Jeg vil tro, at reparation kommer til at stå i 1.000 - 2.000 kr. Jeg har engang fået spejlet en død HDD - det skulle have kostet 1.400 hos forhandleren, men garantien dækkede... Jeg fandt dog aldrig ud af, hvad der var i vejen.
Avatar billede curtsen Nybegynder
19. september 2001 - 18:33 #5
JEg kender ikke fujitsu diske.
men hvis de er nogen lunde som quantum og andre burde du kunne købe en disk magen til og så flytte det lille flad kabel der går fra printet og ind i disken fra så den nye med ok print er tilsluttet den med defekt print..

Så kan du kopiere dine data ud fra den og smide den væk.
Jeg har selv haft lavet denne opretion med en ældre quantum og det gik fint.
Jeg ved ikke om du kan med fujitsu men det er forsøget værd.
Avatar billede teknik Juniormester
19. september 2001 - 18:49 #6
enig m. curtsen - altså hvis det ér printet der er defekt.
Avatar billede teknik Juniormester
19. september 2001 - 18:51 #7
Du kunne evt. låne et print af en som har en disk magen til, men det kræver jo at du oplyser nogle mere præcise data for Disken.
Avatar billede highque Nybegynder
22. september 2001 - 15:04 #8
Jeg kigger lige på mulighederne... Jeg har muligheden for at sende den ind til reperation, men risikerer bare at få den smidt tilbage i nakken fordi de ikke kan gøre det, men alligevel betale 350kr+porto... Er der nogen steder hvor de ikke tager gebyr for at kigge på tingene og give et tilbud?
Avatar billede ceetara Nybegynder
09. oktober 2002 - 14:07 #9
Hej highque.....er lige løbet ind i præcis det samme problem med en fujitsu MGP3204AT...er også åbne for løsningsforslag...gider du at oplyse hvorlang du er henne og hvem/firma man evt. kan kontakte for en løsning.

pls. reply soon
Avatar billede highque Nybegynder
15. januar 2003 - 01:53 #10
Hej ceetara... Det ser desværre sort ud... Jeg har prøvet alt muligt, men ser ud til at værksteder ikke gider rode med det. Jeg har desværre givet op, så du må finde hjælp et andet sted :\