Avatar billede nicknick Nybegynder
19. september 2001 - 13:20 Der er 8 kommentarer

ikke nok systemressourcer

Hej, når det er min maskine hare været tændt i ca en time eller mere får jeg en følgende meddelse:

Der er ikke nok systemressourser tilbage.

Vil du afslutte følgende program ?

f.eks. Internet Explorer

Min maskine er en PII 400 mhZ med 320mb ram

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak
Avatar billede tlaursen Nybegynder
19. september 2001 - 13:22 #1
Har du set advarslerne ang. Nimda?? Spiser ressourcer som slik.
Avatar billede nicknick Nybegynder
19. september 2001 - 13:27 #2
Jep, har chekket, men har tilsyneladende ikke virussen.

www.virus112.dk

Min maskine er helt reinstalleret, og hver gang er jeg nød til at resætte maskinen.

Jeg får og så tit en anden fejl med med den kendte blå skærm

Noget med vmm(01) og så en masse tal.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
19. september 2001 - 13:38 #3
De tal du får kan du bruge til noget.

http://search.support.microsoft.com/kb/c.asp?FR=0&SD=tech&LN=EN-US

Her kan du søge på Microsoft\'s Knowledge Base.

Virker OK

/Thorsten
Avatar billede planethunter Nybegynder
19. september 2001 - 14:02 #4
ey nicknick.... ME sluger resurser som om det var slik... nok derfor...hvor mange programmer har du åbnet på samme tid efter en time 1-2 2-4 ???
Avatar billede planethunter Nybegynder
19. september 2001 - 14:03 #5
det er vel ME der er på den ??
Avatar billede nicknick Nybegynder
19. september 2001 - 16:49 #6
Jeg har ikke andet end min firewall, winamp, og explorer. Det er nok til at den ikke har flere ressourser ?? Jeg tror det er ME det er noget F... Har tænkt på at gå ned til 98 indtil XP kommer... Meeen det bliver man jo ikke meget klogere af. Det kunne være rart med en løsning
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
20. september 2001 - 10:38 #7
Hejsa.....

Har du slået systemgendannelse fra ?

H.klik på denne computer......egenskaber.....det sidste faneblad......og klik på \"filsystem\", mener jeg den hedder....det nederste punkt hedder \"deaktiver systemgendannelse\", sæt flueben i den........klik ok.....sig NEJ til at genstarte..

Klik på START, gå i KØR...skriv MSCONFIG.....vælg fanebladet start........klik flueben væk i PCHEALTH og STATEMGR....klik evt. også flueben væk i de programmer derinde, som du ikke vil have til at starte op, når du tænder for din pc.....klik anvend og ok....sig ja til at genstarte.......det skulle meget gerne give dig mange flere sys.res....:o))

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede pappy Nybegynder
22. september 2001 - 22:51 #8
Det kan være driveren til din printer. Eller måske drivere til tastatur/mus. Prøv at finde den nyeste driver til din printer. Hvis du har tastatur/mus med specielle drivere så afinstaller dem og se om det ikke virker med MS standarddrivere. Problemer med ressourcer i Me skyldes næsten altid dårlige drivere.