Avatar billede jesperbirk Nybegynder
19. september 2001 - 10:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

læs ICQ nummer?

Hej!

Hvordan kan man indlæse icqnummer til eks. edit1.text
Jeg ved at når jeg logger på med min egen ICQ, bliver mit nummer gemt et eller andet sted i regbasen..

Jeg kunne enormt godt bruge en smule sample source på dette ... help?!..
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
19. september 2001 - 11:53 #1
hvis jeg forstår det rigtig så leder du efter hvor ICQ gemmer alle de beskeder du skriver/modtag ik ??

hvis du går uden C:\\Programmer\\icq\\2000b el 2000a/.. efter om det er version 2000b el 2000a der ligger ca 5 filer disse filer er dem hvor alle de beskeder kommer ind i du skriver/modtag og user på din liste :)

hvis du kopier mappen 2000b/2000a til at sikker sted og fx formater din puter og gerne vil havde alle din venner på listen igen skal du overskriv mappen 2000a/2000b på C: hvor du lige har installer ICQ åben filen DBConvert.exe der ligger C:\\programmer\\icq\\......... og den opretter din liste og ligger din besker ind om det var før du installer :)
Avatar billede dkn Nybegynder
19. september 2001 - 12:20 #2
,,,,eller vil du bare have dit eget icq nummer?
Avatar billede jesperbirk Nybegynder
19. september 2001 - 12:36 #3
Jeg skal bare have den til at indlæse mit ICQnummer eks: 55284103

mvh
Jesper.
Avatar billede speedy Nybegynder
19. september 2001 - 13:48 #4
Jeg har lige lavet lille demo-program, som vise hvordan du får ICQ-numrene ud af registreringsdatabasen.

du kan downloade den her: http://www.espeedy.dk/icq.zip

/SpEeDy