Avatar billede lauer Nybegynder
18. september 2001 - 18:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af MySQL database på en linux-maskine

Hey

Hvordan er det lige at man Opgradere ens MySQL database til en nyere version uden at man kommer til at slette nogen af de gamle infomationer... jeg vil gerne have den nye 3.23.42 lagt ind :)

/lauer
www.lauer.dk
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 22:48 #1
Bruger mysqldump ;) Den bruger du til at dumpe al data osv ned i en tekst fil som du så importerer i din nye base :) Du har mysqldump... Se evt:

# mysqldump --help
Avatar billede lauer Nybegynder
19. september 2001 - 14:24 #2
jaja, jeg ved godt hvordan man tager en backup... men hvordan skal jeg installere den nye version af mysql.
skal det bare gøres oven i den anden... det skal jo også virke sammen med min php/apache som der også er installeret på serveren
Avatar billede lauer Nybegynder
19. september 2001 - 14:25 #3
Pis... kom lige til at acceptere...

jeg ved godt hvordan jeg skal tage en backup... det er mere hvordan jeg skal installere den nye...
det skal jo virke med min apache/php som også er installeret på serveren
Avatar billede lauer Nybegynder
19. september 2001 - 14:26 #4
lol... det gøre ligtigt for eksperten :)
Avatar billede coderdk Praktikant
20. september 2001 - 00:21 #5
Du må meget gerne få dine point tilbage - Jeg læste det som du ville lave en backup af dine data inden du installerede den nye database, jeg citerer: \"Hvordan er det lige at man Opgradere ens MySQL database til en nyere version uden at man kommer til at slette nogen af de gamle infomationer\" - det var simpelt nok...

Du skal bare lave en backup og installere den nye version af mysql, din php/apache skal nok virke - med mindre det er en oldgammel version af mysql...
Avatar billede lauer Nybegynder
20. september 2001 - 07:46 #6
behold du bare dine point...
jeg har fundet ud af det, selvom det tog lidt tid :)
jeg valgte at installere helt ny php/apache server... selvom det næsten var det nyeste jeg havde.