Avatar billede bpd Nybegynder
18. september 2001 - 17:34 Der er 3 kommentarer

Ikke Ø og Æ i ISS 5.0 FTP server?

Hej

Jeg har lavet en FTP server under IIS 5.0. Men man kan ikke hente filer, som hedder noget med Æ eller Ø. Til gengæld virker Å perfekt!

Nogle bud?

Har prøvet WS_FTP og CuteFTP som klienter.
Avatar billede chris Nybegynder
19. september 2001 - 01:12 #1
prøv at ændre regional settings (i control panel) til dansk.... det skulle virke
Avatar billede bpd Nybegynder
19. september 2001 - 09:14 #2
Tja det hele står i forvejen til dansk. Så det var desværre ikke løsningen :-(

Filerne bliver korrekt listet i FTP klienten, men når filen skal hentes, \"forsvinder\" Ø eller Æ i navnet, og så kan serveren ikke finde filen. (Error 550).

Jeg skal måske lige tilføje, at det er en US Windows 2000 server jeg kører med.

Alle windowsupdate er kørt inkl. SP2.
Avatar billede thepope Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:13 #3
Er det lykkes dig at finde en løsning på dit FTP(æøå) problem?