Avatar billede webshape Nybegynder
18. september 2001 - 10:52 Der er 8 kommentarer

Hvad skal man kunne???

God formiddag!

Jeg står og skal til en jobsamtale om et job som webdesigner snart, jeg vil derfor gerne have nogle bud på, hvad i mener at en god webdesigner skal kunne.

Jeg håber at i vil komme med nogle seriøse bud på dette spørgsmål.

Avatar billede kasseper Nybegynder
18. september 2001 - 11:10 #1
Det kommer an på hvad virksomheden skal bruge.
Det er ikke helt vildt fedt at være go til ASP, hvis virksomheden sværger til Java.....!
Avatar billede webshape Nybegynder
18. september 2001 - 11:12 #2
Jeg kan ikke ASP eller Java - bortset fra det Java man bruger til Flash 5.

Avatar billede jaro01htx Nybegynder
18. september 2001 - 11:17 #3
Programmere skal du kunne! ASP eller PHP eller JAVA er nok opligatorisk!
Avatar billede webshape Nybegynder
18. september 2001 - 11:22 #4
Dette firma som jeg skal til samtale hos har ansat en række programmøre, så mon ikke at de nok skal klare den del.

En webdesigner skal vel først og fremmest stå for den grafiske del eller hvad???
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. september 2001 - 11:45 #5
webshape >> hvis du skal til samtale har de allerede kigget på dit CV og \"godkendt\" det. En samtale er oftest til at se hvilket \"menneske\" du er, hvordan du \"svinger\" og evt. passer ind.

Hvad en god webdesigner skal kunne kommer helt an på den webdesigners jobbeskrivelse og krav der stilles fra virksomheden. Jeg vil som minimum kræve en grafiker / designer skal 1) have 100% styr på Adobe Photoshop eller lign. program, gerne tegne frihånd for at illustrere ideer, have helt styr på HTML, DHTML, JS, CSS i alle mainstream browsere samt sund design fornuft. og det være som minimummet !!!
Avatar billede padde Nybegynder
18. september 2001 - 12:23 #6
som ljweb siger + en helt masse ideer der altid ligger klar... En god sans for at formgive andres tanker til web
... og være kreativ.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
20. september 2001 - 22:12 #7
Også kaldet \"interface designer\"?
Avatar billede in2designs Nybegynder
21. november 2002 - 10:14 #8
så fik du den :)