Avatar billede powercat Nybegynder
18. september 2001 - 03:54 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

3Com 3C905-TX netkort under NT

Jeg kan ikke få mit 3com 3C905-TX netkort til at virke under NT 4.0 ;(

Sådan har jeg forsøgt:

Install af NT 4.0 -> Install af Service Pack 6a -> Install Netkort, med den nyeste driver fra 3com (men den benytter kun Disk1, og der er 2)

Dette ser ud til at virke, MEN overføre kun med 10-12 kb/sek! ;(

Den se andre på netværket, og alt virker faktisk som det skal - det går bare liiiidt langsom...

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede riversen Nybegynder
18. september 2001 - 06:35 #1
måske er kablet ikke samlet korrekt, eller defekt netkort...begge dele sker tit, især hvis du selv har samlet kablet.

Prøv at bruge kablet mellem andre pc\'ere, og se om problemet fortsætter. Sæt netkortet over i en anden pc, og se om problemet følger kortet.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. september 2001 - 06:37 #2
hastigheden er vel langsom begge veje? altså både ved hentning og modtagelse af filer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 09:34 #3
Har du den originale 3com CD kan du installere driverne og værktøjet der hører til pakken.
Avatar billede powercat Nybegynder
18. september 2001 - 22:03 #4
riversen > Kortet har virket under Win98, i mange år.
Kablet er det heller ik, for det virker mellem mine 2 bærbar pcér.

Og jep, hent/modtag er med ca. 10 kb/sek ;(
Avatar billede powercat Nybegynder
18. september 2001 - 22:08 #5
retaxes > jeg kan ikke finde CDén ;(

- men har hentet de nyeste drivere fra 3Com´s website.

Måske forkert driver? eller forkert fremgangsmetode?
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
18. september 2001 - 22:14 #6
Grunden til dit problem kan vær i at winNT ikke
under støtter IRQ/Adresse deling
Avatar billede powercat Nybegynder
18. september 2001 - 22:24 #7
garfield > måske, hvordan løser jeg så mit problem?

Jeg har haft netkortet i alle PCI-portene...
Avatar billede boyota Nybegynder
18. september 2001 - 22:35 #8
Hvis connection type står til auto sense under egenskaber for netkort, så prøv at sætte den til en fast værdi, har nemlig haft et ligende problem på nogle pentium maskiner.
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
18. september 2001 - 22:36 #9
powercat > det afhenger meget af din hardware
normalt deler pcislot 2 ikke irq med anden hardware på bunkortet eller andre pcislots
hvis du ikke har ledige irq\'er kan du prøve at disable en COMport.
hvis det ikke hjælper vil jeg tro kortet er defekt :-(
Avatar billede powercat Nybegynder
18. september 2001 - 22:44 #10
boyta > har jeg prøvet - desværre ;(
Avatar billede powercat Nybegynder
18. september 2001 - 22:47 #11
garfield > jeg har en masse frie irqér, da jeg ikke har andet end det netkort i pcén.
(og så et skærmkort :)

og kortet er ikke defekt da det virker under win98.
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
18. september 2001 - 23:13 #12
nu kan jeg ikke komme på flere hardware grunde
til at det ikke skulle virke :-(
det kan være støj fra andre kabler (230V-SCSi-anders elektrisk) men det har du vel tjæk på :-)
Avatar billede powercat Nybegynder
19. september 2001 - 03:18 #13
Garfield > Ja - det skulle ikke være det :)

Men jeg har nu forsøgt mig med nogle \"gamle\" drivere til mit 3Com 3C905-TX netkort...

De virker \"bedre\" - men stadig ikke godt nok ;(
Når jeg sætter den til 10 mbit, kan jeg overføre med ca. 800 kb/sek.

Men jeg VIL jo køre 100 mbit!

(ringer til 3Com imorgen :)