Avatar billede dma Nybegynder
24. maj 1999 - 15:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere konti i Outlook 98

Outlook98 kan installes som Internet-mail alene (uden integration til MS-mail/Exchange) eller som erstatning for Exchangeklienten i Win95/98.

Vælger man første model, kan der oprettes flere konti til e-mail (som i Outlook Express). Man kan så vælge hvilken konto man vil afsende fra. F.eks. er jeg både postmaster, webmaster, privat bruger m.m. fra samme maskine, så jeg vil gerne afsende med relevante data.

Jeg sidder nu i et netværk hvor vi gerne vil undgå at sende al intern ud over Internet via routeren. Vælger jeg derfor den sidstnævnte installation, vælger man et internet serviceprogram til levering/modtagelse af internet mail. Der kan oprettes flere service programmer, men man kan ikke ved afsendelse vælge hvilket man man vil sende med. Umiddelbart er eneste løsning at oprette flere exchangeprofiler, men skift af profil er meget besværlig.

Kender nogen en metode til både at kunne anvende lokalt postkontor (vi har ikke exchangeserver) og køre med flere internetkonti?
Avatar billede boa Nybegynder
24. maj 1999 - 19:16 #1
Uden at kende det specikke setup i jeres intranet (derfor sender jeg kun som kommentar), ville jeg da umiddelbart tro, det nemmeste ville være at sætte en mailserver op, f.eks MDaemon (som jeg selv synes er rigtig god), og lade Outlook pege mod den:

http://www.mdaemon.com/
Avatar billede hojben Novice
25. maj 1999 - 09:08 #2
Ligeledes en kommentar!! Brug Outlook Express istedet... Der kan du uden problemer opsætte flere kontier..
Avatar billede boa Nybegynder
25. maj 1999 - 19:13 #3
hojben>>
det ka' man nu også i Outlook (Outlook 97 SR1 og frem).
Avatar billede ttopholm Nybegynder
27. maj 1999 - 13:20 #4
Du kan også inst. Wingate, den nyeste version, Kanon nemt prog.
Avatar billede smolf Nybegynder
31. maj 1999 - 20:53 #5
OutLook er tosse fint. Det eneste du SKAL huske er at hvis du skal checke mail på en exchange-server på et lokalnet skal den konto addes først, p.g.a hvis du adder en pop3 først kan du kun adde pop3.

Du adder de forskellige konti i :
Kontrol panel - Mail
og der skal alle konti addes.
bare HUSK exchange-serveren først !!!
Avatar billede dma Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:26 #6
Uaktuelt - lukkes