Avatar billede janomel Nybegynder
16. september 2001 - 16:11 Der er 45 kommentarer og
2 løsninger

Jubii. Hvad sker der.

Jeg var inde på Jubii og skulle oprette et nyt erhvers link.
Nu vil de have 5000 kr for at få 15 søgeord. Det er simpelthen formeget. Det har 1000 andre måder at flå os på. Jeg ved godt at det er hårdt at have en site men, hvor går grænsen.
Mange prøver i sin fritid at starte noget op. Hvorfor skal de straffes.

Jeg syntes at Jubii var en god ting i starten. En værdig modstander mod bl.a. yahoo. Også dansk.

Men det de gør nu, er fuldstændigt hen i vejeret. Hvad bliver det næste.

Opkrævning på eksperten elller andre site
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. september 2001 - 16:17 #1
Opkrævning på Eksperten er faktisk på vej.

Personlig bruger jeg ALDRIG Jubii. www.google.com er 100 gange bedre, og jeg synes at Jubii udnytter deres position på markedet.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
16. september 2001 - 16:20 #2
Hvis det er rigtigt er jeg færdig med eksperten! - idéen er jo at man hjælper hinanden uden at få knaster for det...
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
16. september 2001 - 16:22 #3
tommyf > Hvad mener du egentlig med at \"opkrævning på eksperten\" er på vej? Kan du uddybe?
Avatar billede prodic Mester
16. september 2001 - 16:43 #4
tommyf->Du snakker om et andet site - meget lig Eksperten.dk med med betaling istedet for point.
OG sitet kører allerede nu :-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. september 2001 - 16:50 #5
prodic>>Hvad er det for et site du taler om?

Sådan som jeg har forstået det \"ny eksperten\" er at det koster et beløb at bruge sitet - men ikke at stille spørgsmål..er jeg helt forkert på den?
Avatar billede prodic Mester
16. september 2001 - 17:00 #6
pelkjar->Det koster penge at oprette et spørgsmål, og af den sum man indbetaler får svaren så en del af pengene.
På samme måde med point, bare med penge.
Avatar billede kapla Nybegynder
16. september 2001 - 17:02 #7
Prodic>> Du snakker vel om http://www.sharksforum.com/ mens tommyf snakker om Eksperten Pro det er vel ikke det samme ? :)
Avatar billede prodic Mester
16. september 2001 - 17:03 #8
janomel->Det er måske hårdt i starten, men det er den vej udviklingen går.
Der skal bruges penge til at gøre de store sites(og de små), og de penge kommer ikke længere ved hjælp af bannerreklamer, men bliver før eller senere fremskaffet ved hjælp af brugerbetaling.
Når Jubii tager penge for et erhvervslink, så hænger det vel sammen med at de fleste virksomheder godt kan undvære 5.000 kroner for en optagelse i Jubii.
Dermed ikke sagt, at alle kan - men de fleste burde have den smule penge.
Avatar billede janomel Nybegynder
16. september 2001 - 17:43 #9
Hvorfor skal jubii nasse på det vi andre har lavet. Uden os ville jubii være ingen ting. Uden os Kan jubbi ikke noge. Sol har en portal der er 100 gange bedere en jubii fordi det Koncentrer sig om portal og ikke søgemaskine.
Jubii prøver at lave begge dele. Og hvilken resultat. Begge dele er snart noget lort. Kan ikke rigtig anvendes. Udover..
Hvis vi skal tilmedles til søgemaskiner må vi lige husle Jubii. Og så tager de penge for det.

Det er det samme som, at jeg skulle have betale for at mine vare blev ført i Netto.

Men det er måske også noget vi skal ind på
Avatar billede janomel Nybegynder
16. september 2001 - 17:44 #10
PS det arbejde de laver er max 50 kr værdt. De udnytter det samma som TDC har gjort.

Og er de ikke imod TDC
Avatar billede janomel Nybegynder
16. september 2001 - 17:48 #11
Jeg bliver stødt. da Jubii startet gjorde man hvad man kunne for at fortælle om Jubii da de VAR dansk.

Fed ting med et dansk site. Og hvad nu.

Jeg mangler en klar udmeldning fra Jubii. Hvad vil I.
Jeg gider ikke mere med deres site. Begynder at reklamere for det førte bedere site og ikke penge griske.

Hvis de vil tjene penge. Gør det på noget andet end links.

Hvad med billetter, porno eller måske dyre sex.
Der er der måske noget idet for deres penge punge
Avatar billede janomel Nybegynder
16. september 2001 - 17:52 #12
Og i denne forbindelse kan jeg ikke se hvorfor at eksperten ikke laver et eller andet med.,,
\"accepter vores sponsor ved at trykker på logo for at komme videre\"\"
Hvor mange penge vil de så ikke tjerne.)))så længe det vare(((
Avatar billede prodic Mester
16. september 2001 - 19:48 #13
janomel->Klik på et banner for at komme videre - den løsning har flere ulemper end fordele.
Brugerne gider ikke klikke på det og finder andre græsgange. Annoncørerne gider ikke have \"tomme\" besøgende.

Sols portal er ikke 100 gange bedre efter min mening. Faktisk langt fra.

Resten af dine forklaringer er jeg ikke helt med på - kan ikke rigtig tyde hvad du mener med det.
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. september 2001 - 19:53 #14
prodic >> Nej, jeg snakker om Eksperten Pro som Kapla0 gør opmærksom på. Kender Sharksforum, jeg var jo med til EkspertenFest i Århus.
Eksperten Pro ER eksperten, bare med flere features. Der er ingne betalingstvang, men dem der betaler får adgang til en masse nye features, for dem der ikke betaler vil Eksperten bare fremstå som den altid har gjort.
Avatar billede prodic Mester
16. september 2001 - 19:58 #15
tommyf->Okay, troede du snakkede om Sharks. Men hvad ved jeg - var desværre ikke med i Århus. ;-)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
16. september 2001 - 20:08 #16
Hvad er det for extra features man får på Xperten Pro?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2001 - 22:20 #17
Den fulde pakke hos Jubii koster ca. 12.000,- kr. det er faktisk ikke dyrt hvis han har et kommercielt website. Det er klart at man skal have mange kunder ind af døren hvis man sælger bolsjerl, men hvis man sælger industrianlæg til et par mill stykket, er pengene givet godt ud. Jubii er en meget vigtig protal i danmark, men der er også andre. Sol og kvarsir er væsentlige hvis man henvender sig til et ungt publikum, og google er et must.
Hvis I har et hoppy site eller andet der ikke skal tjenes penge på, er jubii ikke relevant for jer og I er ikke relevante for jubii, jeg synes faktisk ikke jubii\'s priser er urimelige.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. september 2001 - 22:25 #18
bufferzone >> I forhold til det du tilbyder fra dit website er jeg forundret over den udmelding du kommer med. Jubii er et MUST for alle danske sider, de er absolut den søgemaskine der giver mig flest hits. Om det er et hobby-site eller ej er lige meget, det vil stadig være bedst at komme med på Jubii.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2001 - 22:36 #19
Netop derfor anbefaler jeg også alle mine kundet at betale jubii\'s afgift, hvis der bare er den mindste chance for at det antal kunder de får herfra dækker udgifterne, og det gør de oftest. Husk på hvad en helsides annonce i et dagblad koster for bare en dag!!
Avatar billede zeromaster Nybegynder
16. september 2001 - 22:39 #20
Jubii skal jo også tjene deres penge :-)

NOT..
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2001 - 22:50 #21
Selvfølgelig skal jubii tjene penge. Prøv at tænke på hvad der ville ske hvis jubii gik ned. Så ville der kun være yahoo tilbage, og hvis Isynes at jubíi er dyre og urimelige, så cneck lige hvad det koster hos yanoo.com, 200$ bare for at få dem til at kikke på siden, og det er sjældend at man kommer på første og anden gang man betaler dem for at kikke, hvis man overhoved kommer på
Avatar billede janomel Nybegynder
17. september 2001 - 08:24 #22
Det man får, står det mål med det man betaler. Det som bufferzone skriver, bekræfter måske bare at jubii har \"monopol\". Man skal være med.
Og hvis man sælger noget til flere mill. er det nok ved licitation man får kunder og ikke via Jubii eller ande søgemasikne. Så det holder ikke helt stik.

Banner og sponosorater er ok at det koster. Ligesom SAS ligaen. Men grundstammen i Jubii er link og ikke portal. Vi tager på Jubii for at finde en anden site.

Jeg tror at mange tager væk fra Jubii og bruger f.eks. Goggel. Jeg selv bruger meget sjælden Jubii. Bl.a. pga. indeholdet er for dårligt. og det vil de have penge for.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2001 - 10:12 #23
Jubii giver mange kvalificerede hits, og vil ofte generere et salg, der kan bære udgiften.
Forskellen på google og jubii, er at du selv har styr over dine søgeord og til en vis grad placering. Der er også mulighed for andre marketing tiltag, som f.eks. pluslinks m.m.
Jubii og google er to forskellige produkter, der hver har deres plads i netbilledet og de kan kun dårligt sammenlignes
Avatar billede jensanders Nybegynder
17. september 2001 - 20:57 #24
Drop Jubii og brug Google og Kvasir. Google er langt den bedste til at levere besøg til mig og Kvasir ligger også pænt.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
17. september 2001 - 21:07 #25
Hvis nogen synes at Jubii er dårlig eller blot synes, at de kommercielle tjenester trænger til lidt konkurrence, er det oplagt at melde sig som katalogisator på www.dmoz.org, som er et verdensomspændende open directory-projekt. Der er fuld gang i den danske sektion, men der er altid brug for flere katalogisatorer.

Og ja - dmoz har faktisk en del betydning. F.eks. benyttes katalogiseringerne fra Dmoz i Googles katalog, hvis man vil have en kategorisering på sit site i Googles søgeresultater.

http://dmoz.org/World/Dansk/

Venlige hilsener,
Jens
Avatar billede jensanders Nybegynder
17. september 2001 - 22:03 #26
Det er nemt at tilmelde hos dmoz/ODP og registreringen giver automatisk tilmelding i mange andre udenlandske kataloger/søgemaskiner.
Så se at få tilmeldt jeres sider.
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2001 - 08:50 #27
dmoz/odp er af afgørende betydning for googles placering. Rygtet vil vide at man ikke bør tilmelde til google, da det straffes med en nedplacering af sitet. Tilmeld i stedet til dmoz og lad google selv finde dit site

Bufferzone....
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 12:45 #28
Nu vil de ovenikøbet også indføre brugerbetaling pr. 1 oktober!
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. september 2001 - 21:33 #29
glutzy>>Google eller dmoz???
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 12:13 #30
Jubii!
Avatar billede knast Nybegynder
22. september 2001 - 13:54 #31
glutzy<<Hvordan brugebetaling?????

du mener vel ikke at man skal betale bare for at få lov til at bruge søgefunktionen. for så går jubii neden om og hjem
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2001 - 22:06 #32
knast>> Jeg tror at glutzy har opdager hvad hele diskutionen gik ud på. Den startede om betaling på jubii og ændrede sig så lidt hen af vejen. Det er altid godt at holde målet for øje, så tak til glutzy ;-)))
Avatar billede knast Nybegynder
22. september 2001 - 22:13 #33
Undskyld, men jeg er ikke helt med.
Hvad er det for en NY slags brugerbetaling jubii vil indføre.
Jeg ved godt at diskutionen startede med at janomel syntes at jubii er for dyre. (og det er de også)
men det er sku længe siden at de begyndte på det fis der.
Ja, faktisk nu når jeg tænker mig om, startede det hele ikke at gå ned af bakke efter at jubii blev opkøbt????
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2001 - 22:29 #34
Jeg tror problemet bare er det simple at glutzy lige havde overset at det faktisk var betaling til jubii det hele drejede sig om og så gerne ville bidrage med den oplysning. Det er jo pænt af Ham (hvis han er en han)

Hvad angår prisen på jubii service er vi ikke enige, jeg synes det er meget rimeligt og de fleste af mine kunder får valuta for pengene
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 22:42 #35
Jeg læste forleden på ViaSat\'s nyhedsservice på deres digital service at Jubii vil inføre brugerbetaling på deres site! Jeg ved ikke hvad de mener med det og hvordan de vi have det til at gå rundt.

Men Martin T. som leder jubii siger at de vil inføre det fordi at os internet brugere ligeså godt kan vende os til det. \"Internettet koster penge, det kan vi ligeså godt vende os til\" sagde han nogenlunde sådan. Og SOL.dk ønsker dem ovenikøbet at det skal gå godt.

Personligt syntes jeg det er noget møj. Jeg betaler allerede mange penge for at side på nettet men et 56k modem, det gør det heller ikke meget billigere at jeg bor på landet så hvis jeg skal have opgraderet min forbindelse så er det meget dyrt.

Men jeg kan da godt se at de har brug for penge, de er alligevel en 100 stykker der sidder og laver et suverent arbejde.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 22:43 #36
PS mit nickname er : Qlutzy
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. september 2001 - 22:51 #37
Det gør ikke noget Jubii tager penge for ydelserne, for de skaffer alligevel ingen kunder til firmaerne. Det er nemmere at slå op i de gule sider, og der er også mulighed for et link til firmaets website. Det koster kun 1595 kr. om året at have en annonce på degulesider.dk, og det kan Jubii ikke konkurrere med.

/per
Avatar billede knast Nybegynder
23. september 2001 - 10:51 #38
Qlutzy<<Tror da pokker at SOL.dk er glade og ønsker jubii held og lykke!
for det jo kun godt for dem. Enten bliver jubii´s brugerbetaling en fiasko, og så hoppe jo alle de besøgende hen til SOL, eller også bliver jubii´s brugerbetaling en succes. Og bliver det en succes tænker SOL.dk jo bare, smart folk vil gerne betale, så indfører vi også brugerbetaling!
Atltså, sol kan ikke tabe.

PS: der kunne lige så godt stå Glutzy ;-)
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2001 - 13:27 #39
Ja, det havde jeg selv regnet ud, jeg ville bare fortælle det eftersom at det her handlede om jubii!
Avatar billede knast Nybegynder
23. september 2001 - 17:09 #40
Men for mit vedkommende, har jeg allerede droppet jubii ;-)
Avatar billede fartzzz Nybegynder
24. september 2001 - 13:19 #41
Ahh dejligt med en debat om Jubii :o)

Jeg har altid syntes Jubii har gjort det rigtigt rigtigt godt. For det første har de gjort det rigtigt godt MHT til markedsføring! Næsten hvergang der har været et stort arrengement så man Jubiis logo ved siden af Tuborg/Carlsberg.

Jeg syntes osse det er et rigtigt godt katalog/portal. Jeg briuger den ikke selv, men for gamle fru hansen der sidder der hjemme og skal finde noget omkring krukke maling, er det jo perfekt!

MEN...Da det begyndte at gå dårligere og dårligere er der virkeligt begyndt at komme pinlige udtalser/holdninger fra Jubii.
F.eks. som glutzy skrev: \"Internettet koster penge, det kan vi ligeså godt vende os til\".. Hmm.. ikke særlig heldig udtalse.. Ja det koster penge hos Jubii.. Men øhh.. Tager man klonen Yahoo.. Tager man google, og mange mange andre (der efter min erfaring giver MANGE flere besøgene. Især kvalitets besøgene)..

En anden pinlig udtalelse:
(Kan ik\' lige citérer)
\"TDC og andre udbydere burde betale os for vores service til forbrugerne, ellers lukker vi vores side (hvis TDC ikke vil betale) for besøgene der har TDC som udbyder..\".. Hø hø..

For det første: Hvem kommer det til at gå ud over? Brugerne? Nope.. de finder bare et alternativ.. Som f.eks SOL.

For det andet:
Ikke bare én af mine kroner ska\' gå til Jubii.. Bruger dem overhovedet ikke..

For det tredje:
Tjaaa så er vi da flere der vil kontekte udbyderne så vi ka\' få vores sjat af brugerne..
Det blir godt nok en dyr fornøjelse fra brugerne!

Jeg forstår da godt, at man vil tjene penge på sit arbejde.. meen.. Så må man jo gøre så man har noget at tilbyde folk, som de vil betale for. (istedet for horoskoper, visit kort, O.M.A. )

Tjaa, de vil jo ha\' folk ska\' betale for at ha\' deres link i deres katalog.. Men hvis du er heldig kommer du i deres katalog alligevel!?!? he he...
Tjaa måske (men kun måske) blir du rangeret højere end dem der kom ind gratis.. Sikke en service!

Nå men alt i alt:
Jeg syntes at de skulle flytte lokaler så de kunne sparer lidt på deres husleje, og så bruge pengene til lidt dygtigere markedsføring folk!
(Og så ska de undgå at martin T udtaler sig offentligt.. he he)

(Sol er kommet op over Jubii.. Så mon ikke snart Jubii oplever samme nederlag som alle de andre \"portaler\")

Nå, men det var bare min holdning ;o)
Avatar billede janomel Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:31 #42
fartzzz:

Lidt sent på dem, men jeg vil gerne kunne give dig point for dit indlæg
Avatar billede prodic Mester
03. november 2001 - 14:30 #43
Skal vi snart lukke?
Avatar billede fartzzz Nybegynder
13. november 2001 - 16:16 #44
Ups.. sorry.. Havde ikke lige set indlægget ..
Jo jeg vil gerne lave et svar. Men jeg vil ikke have alle pointene.
De andre skal også have deres point. De svarede jo osse på dit sprg.

Fartzzz
Avatar billede coool.dk Nybegynder
18. november 2001 - 15:05 #45
Har i set jubiis chat??? Det eneste der er på den er REKLAMER REKLAMER og Så lidt fler reklamer!!! og de kommer fra Bl.a. En chatbot der hedder kaptajenen (kender den nok hvis i chatter der).... så kommer der nogle i Chat \"vinduet\" som man er nødtil at trykke på før de forsvinder og der kommer nye heletiden... :( *GRRR*
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 19:04 #46
Ja, men jubiis chat er nok den som der bliver taget mest serriøst og der bliver udviklet mest på...

Desuden irritere det ikke mig, tværtimod!
Avatar billede beldring Nybegynder
18. maj 2002 - 20:47 #47
Hvad med at lukke dette spørgsmål?