Avatar billede u2u Nybegynder
16. september 2001 - 11:48 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Kig lige mit site...

Er der nogle der lige har lidt tid til at kigge på mit site?
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. september 2001 - 11:54 #1
Hvad med noget så simpelt som en url?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 11:54 #2
hvad er adressen?? og hvor er pointene?
Avatar billede u2u Nybegynder
16. september 2001 - 11:55 #3
sorry: www.user2user.dk
point. ups... jeg laver lige en ny
Avatar billede u2u Nybegynder
16. september 2001 - 11:56 #4
Nu er der point på. Jeg havde ikke se at man kunne afsætte flere point... er det ikke nyt
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 12:12 #5
JAmen jeg kan sq ikke sætte fingeren på en skid....
bortset fra at jeg syns der mangler et lille logo oppe i hjørnet, eller en eller anden anden form for \"reklame\" for hvilken side man befinder sig på.

Tror sq at jeg smækker et link til din side på min egen når jeg er færdig med at redesigne den.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 12:12 #6
argh - hvorfor glemmer jeg altid at lave det til svar?
Avatar billede spang Nybegynder
16. september 2001 - 12:14 #7
Der er ikke umiddelbart noget at sætte fingeren på.

Det skulle da lige være, at du oversætter disk til disk (if. NO: et aflangt, højt bord i butik, restaurant m.m. hvorfra kunder betjenes). Jeg ville nok have oversat det med skive ;-)

X\'erne i downloadtabellen giver ikke umiddelbart indtryk af at være links. Måske du skulle overveje at erstatte dem med \'download\' eller noget tilsvarende og så give dem en understregning eller en anden farve, så man kan se, at de er klikbare.

Ellers ganske flot arbejde. En side jeg helt sikkert vil vende tilbage til.

\\spang
Avatar billede u2u Nybegynder
16. september 2001 - 12:14 #8
hvad hedder dit site?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 12:17 #9
ligemeget - den er lukket i en måneds tid :)

skal nok give besked når den åbner
Avatar billede u2u Nybegynder
16. september 2001 - 12:19 #10
okay.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 12:22 #11
TIPS & TRIKS
staves altså tricks så vidt jeg ved - bare for lige at være en total brokrøv =O)
Avatar billede u2u Nybegynder
16. september 2001 - 12:25 #12
Nå, okay...

Har i nogle foreslag til andre ting til site\'n
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 12:28 #13
næh - den er perfekt.....
Du skal jo også passe på med ikke at \"gabe over for meget\".

(det var problemet med min side - derfor lukkede jeg ned.)
Avatar billede spang Nybegynder
16. september 2001 - 12:31 #14
Chipset: Hvorfor staves Nordbro med stort (N) og sydbro med lille (s).
(Jeg aner ikke noget om det, så måske er det rigtigt.) Overskriften hedder også \'Nord og Syd\', men det er lidt mere tilladeligt, da det kan være en henvisning til andet end chipset.

Jeg har ikke læst det hele igennem, men faldt bare lige over dem her.

\\spang
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. september 2001 - 13:41 #15
pricerunner billedet kommer ikke frem

God side med en overskuelig menu, og et klart budskab. Måske skal du centrere Velkommen/nyheder boksen.

Ellers kan jeg heller ikke finde noget der skal laves om
Avatar billede freeagent Nybegynder
20. september 2001 - 15:22 #16
Hey u2u

... generelt er der lidt knas med din kode.

Du har kylet et </body> ind lige efter du har startet dit bodytag, bør kun være i afslutningen af dokumentet. Check diverse includes af andre asp filer, måske indeholder de også <body> og <html> tags. En god ide er at lave et par htmlheader.asp og htmlfoter.asp include filer.

Du mangler plinger\"\" på en del values (width=\"123\").

Du har glemt at terminere dine <font> tags med et afsluttende </font> tag.

Du burde nok også droppe ale de forskellige <font> tags og gå over til at bruge StyleSheets. Det giver pænere kode, der er lettere at vedligeholde, en anden benefit er at du kan cutte loadtiderne drastisk ned for dine brugere, får dine HTML dokumenter ned i noget der ligener halv størrelse.

BRug nonbreakingspace i tomme <td></td> ellers bliver baggrundsfarven i tebellen (i dette tilfælde hvid) ikke renderet i NS. Du kan se det i Netscape hvor der kommer en lodret grå ca 5-8 pixel tabelcelle ind imellem din menu og selve content.

Og så mangler der altså </body></html> i slutningen af de genererede HTML filer. De ligger og roder rundt i starten af dokumentet.

Måske kunne du overveje hvorvidt den grøne farve i teksten er for lys. Kan eventueklt være mere læselig hvis du vælger en mørkere nuance #003300. Men det er selvfølgelig også et spørgsmål om smag/design...

Og så bør du være påpasselig med at neste or mange tabeller inde i hinanden. Dels kan det være et mareridt at debugge når du henter indhold fra flere includede filer, og dels er det tungt for browserne at rendere. Du kan på de sider du har vist sagtens nøjes med 2 og i værste tilfælde 3 niveauer.

Men alt i alt, bør du gå din HTML igennem.
HUSK ALTID AT CHECKE SOURCECODE I DIN BROWSER. Især Internet Explorer er meget fejltolerant, og det er jo ikke en fordel når en side skal debugges. Et råd må være at bruge Netscape eller mozilla når du debugger.

Venlig hilsen
FreeAgent
Avatar billede u2u Nybegynder
20. september 2001 - 15:25 #17
Jeg er godt klar over at der er mange fejl... JEg er faktisk lige nu igang med at lægge sidste hånd på det nye design...

Jeg har bare upload problemer med UNI2

Lidt nedtur.

Avatar billede u2u Nybegynder
19. november 2001 - 09:30 #18
hmm
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2001 - 10:27 #19
Det er ikke særlig pænt gjort. Nu har vi kommenteret din side, og så tager du bare selv alle pointene. Det er ikke meningen med eksperten.
Avatar billede king_dollas Nybegynder
19. november 2001 - 10:35 #20
Du kan da godt få nogle point
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2001 - 10:37 #21
king_dollas >> ja tak! Hvem er du?
Avatar billede king_dollas Nybegynder
19. november 2001 - 10:46 #22
Jeg er mig!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2001 - 10:47 #23
king_dollas >> u2u?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2001 - 11:09 #24
king_dollas >> Hvad har du med dette spørgsmål at gøre?