Avatar billede hojben Novice
24. maj 1999 - 07:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rette i koden, så det også passer til Netscape

Hvordan retter man sin FP kode, så indholdet også passer til Netscape.? Jeg har indsat en Avi fil, men den bliver ikke vist i Netscape.. Hmm Hvorfor?
Avatar billede r@zor Nybegynder
24. maj 1999 - 09:05 #1
Det er lidt svært, jeg bruger også FP, men da FP jo er lavet af Microsoft, som også laver InterNet Explorer, er FP jo lavet sådan, at det kun understøtter deres egen browser IE. Desværre bliver koden jo også skrevet til IE, Microsoft og Netscape er konkurrenter på det område.... Hvor andre der laver HTML prg laver det sådan, at det kan benyttes
i begge browsere, har MS lavet det sådan, at FP kun kan benyttes brugbart til InterNet Explorer.
Det skulle efter hvad jeg har hørt, være
en stor sag, at tilpasse sin kode så den
også kan ses i Netscape.......
Jeg plejer altid at skrive på mine sider, optimeret for InterNet Explorer 4.01 / 5.0, det er selvfølgelig trist for dem som bruger Netscape, men jeg tror nu at IE bliver vinderen....
Avatar billede a Nybegynder
24. maj 1999 - 10:46 #2
Netscape er fucked up

Jeg har selv haft store problemer med at få net(e)scape til at virke ordenligt, og jeg bruger ikke FP men wordpad...

Hvis man er rigtig heldig kan man få netscape til at gå helt ned med en General Protection Error eller lign..

Hvis man vil have netscape til at gå ned så er en kombination af stylesheets og uafsluttede tabeller (uden </table> </TR> </TD> )..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. maj 1999 - 13:55 #3
I skal bare skrive <EMBED SRC="file.avi" HEIGHT="højde" WIDTH="bredde" autostart="true&#124;&#124;false">

for flere parametre skriv igen
Avatar billede theartist Nybegynder
24. maj 1999 - 20:11 #4
Generelt virker Frontpages koder også i Netscape, men fra egen erfaring syntes jeg allige vel, at et program som homeite er guld værd, der kan man tage sin frontpage kode og lige smide over, og så tilpasse den så de passer i Netscape, så skal man bare huske ikke at åbne sin side igen i frontpage og save, for så sætter den sine egne sider ind igen.

--:TheArtist:--
Avatar billede theartist Nybegynder
24. maj 1999 - 20:12 #5
hmmm det hedder selvfølgelig Homesite!!

http://www.allaire.com

her kan man downe en demo af vidunderet...
Avatar billede hojben Novice
25. maj 1999 - 09:17 #6
Jeg har fået det ordnet nu.. Tak til cyberesben...